شناسهٔ خبر: 42797276 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

چوب رهبری ارکستر ملی در دستان هنرمند لبنانی

صاحب‌خبر -

مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و رهبر ارکستر ملی این کشور در دیدار با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار همکاری‌های مشترک هنری بین ایران و لبنان شد و در این راستا ارکستر ملی ایران به رهبری یک هنرمند لبنانی قطعه «بی تابی بلقیس» را اجرا خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین عجمی؛ مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و آندره الحاج؛ رهبر ارکستر ملی لبنان با سیدمجتبی حسینی؛‌ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری، مدیر کل دفتر موسیقی دیدار و گفتگو کردند.
حسین عجمی در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی بین دو کشور گفت: کشور لبنان، آمادگی و تمایل دارد که با جمهوری اسلامی ایران فعالیت و همکاری مشترک هنری در حوزه‌های مختلف موسیقی و هنرهای تجسمی داشته باشد.

سیدمجتبی حسینی؛‌ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: هنر، زبان بی‌نیاز از ترجمه و بهترین خط ارتباطی بین ملت‌هاست و قوی‌ترین پیوندها، پیوندهای فرهنگی هنری است. بین ایران و لبنان پیوندهای هنری از گذشته برقرار بوده و با تعامل بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک هنری تقویت شود.

آندره الحاج؛ رهبر ارکستر ملی لبنان نیز در این دیدار گفت: اجرای ارکستر ملی ایران بسیار حرفه‌ای است و کشور ایران هنرمندان و موزیسین‌هایی در سطح حرفه‌ای بالا دارد. کشور لبنان و ارکستر ملی این کشور آمادگی و تمایل دارد که تعامل و ارتباط دوسویه‌ای در حوزه موسیقی بین ایران و لبنان برقرار شود.

در همین راستا فردا سه شنبه (اول مهرماه) ارکستر ملی ایران با اجرایی به رهبری آندره الحاج از نماهنگ «بی تابی بلقیس» که با موضوع همدردی با ملت لبنان به آهنگسازی فردین خلعتبری تولید شده است، رونمایی خواهد کرد.

اشتراک گذاری در:

نظر شما