شناسهٔ خبر: 42796553 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خارج شدن 224 هزار خانوار از پوشش کمیته امداد/ پرداخت 50 هزار کمک‌هزینه ازدواج تا پایان سال

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه تا پایان امسال با ارائه ۵۰ هزار کمک‌‌هزینه ازدواج به مددجویان، صف جهیزیه شکسته خواهد شد، گفت: سال گذشته ۲۲۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد به خودکفایی رسیده و از حمایت خارج شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حسین خدرویسی،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار خانوار با جمعیتی معادل پنج میلیون و  ۲۹۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: این جمعیت شامل خانواده‌های معشیت‌بگیر، خانواده‌های تبصره ۱۴ و افرادی هستند که به صورت تک‌خدمتی یا چندخدمتی از خدمات امداد بهره می‌گیرند.

 وی با تشریح ویژگی‌های جمعیتی جامعه هدف کمیته امداد، تاکید کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سالمند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانواده، حدود ۷۵۰ هزار نفر دانش‌آموز، بیش از ۸۰ هزار دانشجو و بیش از ۸۰ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۱۷۴ هزار و ۳۰۷ نفر در طرح محسنین تحت حمایت خدمات کمیته هستند، اظهار کرد: در طرح محسنین، فرزندانی که سرپرست آنها به دلایلی از جمله بیماری توان و صلاحیت سرپرستی از کودکان را ندارند، تحت حمایت امداد قرار می‌گیرند.

خدرویسی با اشاره به پیچیدگی‌ها و ابعاد مختلف مساله فقر در کشور، گفت: کمیته امداد به تنهایی مسئول رفع فقر و محرومیت‌زدایی در جامعه نیست؛ بلکه این نهاد فقط به‌عنوان یک دستگاه پیشرو در خدمات محرومیت‌زدایی در خدمت محرومان جامعه است.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد تنها در محرومیت‌زدایی و کمک‌های مالی خلاصه نمی‌شود، گفت: خدمت به دانشجویان و دانش‌آموزان اولویت کمیته امداد است.

با توجه به شرایط کرونا و آموزش مجازی، در مهرماه ۵۰ هزار تبلت در مرحله اول تحویل دانش‌آموزان نیازمند خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا مشکلی در آموزش آنها ایجاد نشود.
 
 خاطرنشان کرد: در 6 ماهه سال جاری 8هزار کمک ‌هزینه جهیزیه به مددجویان ارائه شده است و تا پایان سال نیز ۵۰ هزار فقره جهیزیه به پسران و دختران تحت پوشش ارائه خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، در پایان سال هیچ پشت نوبتی در انتظار دریافت جهیزیه نخواهیم داشت.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار سبد معیشتی برای خانواده‌های تحت حمایت در حال توزیع است، گفت: توزیع سبد معیشتی در نقاط شهری پایان یافته است و تحویل سبد به خانواده‌های روستایی در حال انجام است.
 
خدرویسی به ایجاد صندوق جبران خسارت برای مددجویان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به صورت مستقل یک صندوق حمایتی برای مددجویان خود ایجاد کرده است که جان و مال و کسب و کار مددجویان را تحت پوشش قرار می‌دهد و بیشتر از مراکز بیمه‌ای، با دقت و سرعت بیشتر و همراه با حفظ کرامت مددجویان، در صورت ایجاد خسارت جبران خواهد کرد.
 
وی با اشاره به موضوع بیمه مکمل مددجویان گفت: بیمه پایه مددجویان به سازمان بیمه سلامت منتقل شده است و برای کمک هزینه درمانی به مددجویان واحدهای درمان کمیته امداد در حال خدمت به مددجویان و به خصوص بیماران صعب‌العلاج است.
 
خدرویسی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و فعالیت‌های کمیته امداد در این راستا، افزود: کمیته امداد همسو و هماهنگ با دولت و ستاد مبارزه با کرونا کشور، ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا را تشکیل داده و در سراسر کشور اقداماتی همچون آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و همچنین به طور خاص پرداخت ۱۰ میلیون تومان به خانواده بیماران کرونایی انجام داده است.
 
وی توانمندسازی مددجویان را مهمترین ماموریت کمیته امداد دانست و گفت:کمیته سال گذشته ۲۲۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته به خودکفایی رسیده و از حمایت امداد خارج شده‌اند.

انتهای پیام/
 

نظر شما