شناسهٔ خبر: 42796177 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بر لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه این شورا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بیانیه‌ای بر لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی تأکید کرده است. متن کامل این بیانیه در ادامه آمده است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»

سی و یکم شهریورماه هرسال تداعی‌کننده یکی از درخشان‌ترین و غرورآفرین‌ترین مقاطع تاریخی این سرزمین است که همچون نگینی درخشان بر تارک تاریخ می‌درخشد. چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس و هم‌زمانی آن با ایام محرم و صفر و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گواه این مطلب است که هیچ مسیری روشن‌تر از راه امام حسین(ع) برای مبارزه با استبداد و استکبار نیست و به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) «ما هر چه داریم از محرم و صفر است».

امروز آمریکا و هم‌پیمانان او دوباره در تلاش هستند تا بتواند با ابزار تهدید و تحریم علیه کشورمان در این شرایط دشوار بیماری کرونا، جلوی پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کنند و به‌صراحت از فکر واهی فروپاشی کشورمان زیر فشار اقتصادی حداکثری سخن می‌گویند.

تاریخ گواهی خواهد داد که تحریم‌های ظالمانه دشمنان، همچون تجهیزات نظامی صدام، راه به‌جایی نخواهد برد و ملت بزرگ ایران به مدد الهی و با استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر داخلی و با تأسی از آرمان‌های امام خمینی(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری و با تکیه بر نیروی جوانان انقلابی خود، تحریم‌ها را از تهدید به فرصت تبدیل خواهد کرد و با ایستادگی و اقتدار شجاعانه، شکست استکبار را رقم خواهند زد. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، و ادای احترام به مقام شامخ و والای همه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت این هفته را به ملت غیور ایران به‌ویژه همه ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا تبریک و تهنیت عرض می‌کند.

همچنین لزوم ترویج و اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی و میراث ارزشمند دوران پرشکوه دفاع مقدس است را مورد تأکید قرار می‌دهد و اعلام می‌دارد همه توان و ظرفیت خود را در راه اجرایی‌سازی فرامین رهبر حکیم انقلاب و تداوم مکتب شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گران‌قدر به کار خواهد گرفت.
انتهای پیام

نظر شما