شناسهٔ خبر: 42796138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت اولیه سیلاب در تالش ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد

رشت – ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه تلاش ها برای رفع مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل ادامه دارد ، گفت: خسارت اولیه سیلاب در تالش ۱۰۰ میلیارد تومان براورد شد.

صاحب‌خبر -

امیر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با  اشاره به وقوع سیل روز گذشته در شهرستان تالش اظهار داشت:  در حال حاضر؛  راه ارتباطی  ۶ روستا در شهرستان تالش قطع شده و   دست کم بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار  گرفتار در  سیل همچنان فاقد آب ، برق و گاز هستند .

وی با بیان اینکه این سیل در شهرستان تالش طی نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است،  افزود:   میزان بارش  در این شهرستان طی چهار ساعت ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیمتر ثبت شده  و همه بخش های این شهرستان را در بر گرفته است.

وی اظهار داشت : براثر این سلاب همچنین ۲۰ واحد مسکونی تخریب شده که سه  واحد ۱۰۰ درصد و مابقی این واحدها بین ۴۰ تا ۶۰ درصد تخریب شده اند که خوشبختانه  قبل از تخریب این واحدهای مسکونی تخلیه شده اند و به کسی در این واحدها آسیب نرسیده است.

مرادی  با بیان اینکه اداره کل راهداری با نیروها و تجهیزاتش درصدد باز گشایی  این راه های روستایی است، تصریح کرد: احجم گل و لایی که از پایین دست  سطح راه ها را پوشانده بسیار زیاد است  و   تلاش می شود  تا عصر امروز  این مسیرها بازگشایی و مشکلات آب ،برق و گاز آنها نیز برطرف شود.

 وی یادآور شد:  نیروهای هلال احمر اقدامات لازم را برای  رساندن آذوقه و ضروریات برای این روستاها انجام داده اند.

 مرادی  یکی از مشکلات کنونی را احتمال سقوط پل اصلی تالش عنوان و بیان کرد: بر اثر بارندگی شدید و سیلاب، زیر دو تا پایه پل خالی شده و خطر   سقوط و تخریب آن وجود دارد ؛ از این رو تردد از این پل ممنوع شده است و تردد کنندگان، از پل آب نما برای تردد استفاده می کنند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان  همچنین  به خسارت این سیل به بخش کشاورزی و  بویژه باغهای  کشاورزی این شهرستان  ذکر و تصریح کرد: خسارت اولیه این سیلاب در این شهرستان تا کنون یکصد میلیارد تومان براورد شده است اما تمامی عوامل دست اندر کار در تلاش هستند تا  مشکلات مردم این منطقه هر چه سریعتر به حداقل و برطرف شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.  

از ساعت  ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر شنبه تا ۶ صبح  روز یکشنبه در منطقه  ماشین خانه کرگانرود  ۲۴۰ میلیمتر باران ثبت شده که این میزان بارش در ۱۲ ساعت به طور متوسط ۲۱ درصد از  میزان بارش سالیانه  است .وقوع سیلاب همچنین  مرد ۷۵ ساله و نوجوان ۱۳ ساله‌ای را در این منطقه به کام مرگ فرو برد.

نظر شما