شناسهٔ خبر: 42796086 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش ۵ تیم امدادی برای امدادرسانی به ۱۵۰ سیل‌زده تالشی

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۵۰ نفر از هموطنان بر اثر وقوع سیل در شهرستان تالش استان گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور درباره امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی شهرستان تالش استان گیلان اظهار داشت: بر اثر جاری شدن سیل در شهرستان‌های تالش، اسالم و ۶ روستا، دو نفر از هموطنان از جمله یک مرد ۷۰ ساله و یک پسربچه ۱۳ ساله جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه پنج تیم عملیاتی متشکل از ۲۵ امدادگر و نجاتگر به متاثران از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند، افزود: تاکنون به ۱۵۰ نفر امدادرسانی شده و ۱۵۰ قوطی کنسرو، ۱۰۰ کیلوگرم برنج، ۶۳ کیلوگرم حبوبات، ۱۴۵ کیلوگرم قند و شکر میان متاثران توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امدادرسانی ها در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی همچنان ادامه دارد.

بارش ۳۳.۵ میلیمتر باران در شبانه روز گذشته در تالش سبب طغیان رودخانه ها و سیلاب شده و خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی و راه ها وارد ساخت و محور اسالم به خلخال و پل های شهر تالش را مسدود ساخت.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان و شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر در منتهی الیه غرب این استان واقع شده اند.

نظر شما