شناسهٔ خبر: 42795545 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"گفتنی‌های نمکی" فخیم زاده از "مسافران مهتاب" پخش می‌شود

مستند «گفتنی‌های نمکی» با موضوع چگونگی ساخت فیلم «مسافران مهتاب» مهدی فخیم‌زاده از شبکه مستند پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «گفتنی‌های نمکی»  به کارگردانی علی فروزان‌‌نژاد از تولیدات شبکه مستند سیماست و سه‌شنبه 1 مهرماه 1399 ساعت 22:30  پخش می‌شود. 

این مستند در مورد چگونگی ساخت فیلم «مسافران مهتاب» است که توسط مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر فیلم روایت می‌شود، در این فیلم مهدی فخیم‌زاده درباره بازیگری، کارگردانی و تولید این فیلم و سپس اکران آن در سینما و پخش آن در تلویزیون توضیح می‌دهد. 

«مسافران مهتاب» یکی از فیلم‌های نوستالژیک دهه 1360 است که مخاطبان سینما و تلویزیون از آن استقبال و آن را در خاطرات تصویری خود ثبت کرده‌اند، این فیلم براساس سوژه‌ای مستند ساخته شده و فخیم‌زاده ‌زمان زیادی را صرف  پژوهش آن کرده است. 

فخیم‌زاده با فیلم «مسافران مهتاب» در سینمای ایران مطرح شد و بعدها آثار خوبی را برای سینما و تلویزیون تولید کرد؛ بخش مهمی از «گفتنی‌های نمکی»  به خاطرات این کارگردان اختصاص دارد. 

«گفتنی‌های نمکی» در مؤسسه سینمایی برگ سبز تولید شده است و از دیگر عوامل آن می‌توان به کارگردان علی فروزان‌نژاد، تدوین و صداگذاری زهره شیرخانی، مدیر تولید امیر ابوالفتحی، تصویربردار امیر امان‌زاده، صدابردار پشوتن طهماسبی  و تهیه‌کننده نجمه اسدالهی  اشاره کرد. 

«گفتنی‌های نمکی» سه‌شنبه ساعت 22:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما