شناسهٔ خبر: 42795369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح پروژه‌های عمرانی در یمن علی‌رغم محاصره همه جانبه

دولت صنعاء امروز پروژه‌هایی به ارزش 68 میلیارد ریال یمنی در بخش‌های مختلف افتتاح کرد و این در حالی است که این کشور در پنجمین سال محاصره به سر می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ششمین سالروز انقلاب 21 سپتامبر یمن که موجب فتح صنعاء به دست انصارالله و کمیته‌های مرکزی یمن شد، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن ۶۸ پروژه عمرانی افتتاح کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت) این پروژه‌ها شامل بازسازی کانال‌های تصفیه آب باران، طرح‌های برای حمایت از آوارگان و آسیب دیدگان، بازپروری باغات و زمین‌های کشاورزی، مرمت خیابان‌ها و بازسازی برخی مدارس است که جمعا به ارزش ۶۸ میلیارد ریال یمنی (۲۷۱ میلیون دلار) برآورد شده است.

همچنین چندین پروژه عمرانی به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال یمنی در حال انجام است.

مسئولان یمنی همچنین کلنگ ۴۸ طرح بازسازی معابر شهری، ۳۲ طرح بازساری مراکز بهداشتی، ۴۲ طرح تعمیر مدارس و هشت طرح در حوزه آبرسانی را به زمین زدند.

افتتاح این پروژه‌ها و کلنگ‌زنی دیگر طرح‌ها، در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت مستقر در صنعاء بیش از چهار سال است که در محاصره کامل به سر می‌برد، اما «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ۲۸ مرداد گذشته در جمع استانداران یمن گفت که هیچ مسئولی نمی‌تواند شرایط دشوار و سخت فعلی را بهانه‌ای برای کم‌کاری و ناتوانی در انجام وظایفش قرار دهد.

او گفته بود که هر مسئولی توانایی کار کردن در این شرایط را ندارد، به سرعت استعفای خود را اعلام کرده و جدا شود.

انتهای پیام/م

نظر شما