شناسهٔ خبر: 42795176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

شناسایی ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

اردبیل- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۰ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۴ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده از فوت ۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل خبر داد و گفت: توصیه می‌کنیم هم استانی‌ها تا ریشه کن شدن قطعی این بیماری حتماً در استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جدیت داشته باشند تا بتوانیم با کمترین تلفات و آسیب‌های ممکن این بیماری خطرناک را کنترل و مهار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر و گرمی در وضعیت قرمز، شهرهای پارس آباد، بیله سوار، نمین، نیر و سرعین در وضعیت زرد، و شهرهای کوثر و اصلاندوز در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عموم مردم را به رعایت دقیق هشدارهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فرا خواند و گفت: با روند افزایش تعداد بستری‌ها احتمال دارد پیک سوم کرونا در استان را تجربه کنیم که این اتفاق واقعاً سخت خواهد بود چرا که فصول پاییز و زمستان بیماری‌های خواص خود از قبیل آنفلوانزا را نیز به همراه دارد.

نظر شما