شناسهٔ خبر: 42795105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقامات لشکری و کشوری درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- جمعی از مقامات لشکری و کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مادر سردار شهیدحاج محمد ابراهیم همت فرمانده لشکر محمدرسول‌الله (ص) را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  حاجیه «نصرت همت» مادر شهید حاج محمد ابراهیم همت یکشنبه شب پس از ۳۷ سال دوری در ۹۱ سالگی به فرزند شهیدش پیوست و دارفانی را وداع گفت. سردار شهید همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله غروب ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون در خاک عراق بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. به همین مناسبت جمعی از شخصیت‌ها و مقامات سیاسی کشور روز دوشنبه در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت درگذشت بانوی فاضله و صبور حاجیه خانم نصرت همت مادر سردار شهیدحاج محمدابراهیم همت فرمانده سرافراز لشگر محمدرسول‌الله (ص) را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت مادر شهید همت 

سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح با صدور پیامی درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت و اظهارداشت: درگذشت جانسوز بانوی صبار و شکیبا حاجیه خانم نصرت همت والده سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده دلاور لشکر محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و بیت شریف معزا تسلیت و تعزیت می‌کنم.

وی افزود: عروج آن مادر مومن و عفیف در تلاقی با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع ماندگار ملت ایران برابر استکبار جهانی الهام‌بخش و یادآور رسالت خطیر زنان و مادران امروز برای تربیت جوانان برومند و مجاهدانی سلحشور در دفاع از حریم دین و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: از درگاه حضرت احدیت، برای آن مرحومه رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برای بازماندگان و داغدیدگان مکرم اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت معاون امور مجلس رییس جمهوری در پی درگذشت مادر شهید همت

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در پیامی درگذشت حاجیه خانم نصرت همت مادر سردار شهید محمدابراهیم همت را تسلیت گفت و اظهارداشت: درگذشت بانوی مومنه و صبور، ام‌الشهید مرحومه حاجیه خانم نصرت همت، والده سردار سرافراز شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده دلاور لشکر محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس، موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

وی افزود: آن مادر بافضیلت فرزندی مومن، انقلابی و ولایتمدار و فرماندهی مجاهد را در دامن پرمهر خود تربیت کرد که الگو و الهام‌بخش همه مادران این سرزمین است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآور شد: اینجانب این ضایعه را به بیت مکرم شهید همت تسلیت گفته، از درگاه خداوند سبحان جل و اعلا برای آن بانوی پرهیزکار که از دامان پاکش بزرگ مردی چون شهید همت پرورش یافت، علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزند شهیدش و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌کنم.

وزیر کشور درگذشت والده شهید همت را تسلیت گفت

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی تسلیتی به مناسبت درگذشت مادر سردار شهیدحاج محمدابراهیم همت اظهار داشت: خبر درگذشت والده مکرم سردار رشید اسلام، شهید گرانقدر همت، موجب تألم و تأسف فراوان شد.

وزیر کشور افزود: اینجانب ضمن تسلیت و تعزیت درگذشت این مادر فداکار، از درگاه پروردگار قادر متعال در ایام متعلق به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای آن فقیده سعیده رحمت و غفران الهی و همنشینی در کنار فرزند برومندش و برای آن خانواده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

الگوی وفاداری و فداکاری در دفاع از اسلام و انقلاب

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی در پی درگذشت مادر سردار شهید محمد ابراهیم همت تصریح کرد: درگذشت ام‌الشهید  مرحومه حاجیه خانم نصرت همت مادر ارجمند شهید والامقام سردار سرافراز و جادوانه شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده رشید و پرافتخار لشکر مقتدر محمد رسول‌الله(ص) در دوران دفاع مقدس، موجب اندوه و تاسف فراوان شد.

وی اضافه کرد: بی‌شک مجاهدت‌های فاطمی این مادر صبور و شاکر در تربیت فرزندی برومند که همواره نام و یاد او برای ایران و ایرانی موجب مباهات و الگوی وفاداری و فداکاری در دفاع از اسلام و انقلاب است برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش همه مادران این سرزمین بوده و به مانند خورشیدی پرفروغ بر صفحات تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اینجانب این ضایعه را به بیت شهید همت و وابستگان به خانواده این فقیده سعیده تسلیت می‌گویم و از درگاه کبریایی برای آن بانوی صالحه رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و فرزند شهیدش و برای بازماندگان و داغدیدگان، صبر و شکیبایی مسألت دارم.

تلاش‌های فاطمی و ارزشمند بانوی مومنه و صالحه در تربیت سردار سرافراز اسلام

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم در پیام تسلیتی اظهار داشت: درگذشت جانکاه مرحومه مغفوره حاجیه خانم نصرت همت والده شهید والامقام حاج ابراهیم همت موجب تاثر و تالم شد.

وی عنوان کرد: بی‌تردید تلاش‌های فاطمی آن بانوی مومنه و صالحه در تربیت سردار سرافراز اسلام، عارف والامقام فرمانده معزز لشکر پرافتخار محمدرسول الله (ص) که مجاهداتش موجب فخر و مباهات همه مسلمانان و رزمندگان شد، توشه و ذخیره‌ای است بس گران که در سرای باقی و روز جزا با پاداش و رحمت واسعه حضرت حق تجلی می‌یابد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم خاطرنشان کرد: اینجانب به سهم خود مصیبت وارده را به بیت معزی و دوستداران آن شهید عزیز تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت زهرا و برای مصیبت‌دیدگان صبر جزیل مسئلت می‌کنم.

تربیت فرمانده مجاهد و فرزندی مومن، انقلابی و ولایتمدار

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در پیامی درگذشت مادر ارجمند سردار شهید همت را تسلیت گفت و تصریح کرد: خبر تاسف بار درگذشت بانوی وفادار اسلام ام‌الشهید مرحومه مغفوره حاجیه خانم نصرت همت والده مکرمه سردار عالیقدر سپاه اسلام حاج محمد ابراهیم همت- از ستارگان درخشان و جاودان هشت سال دفاع مقدس - موجب تاثر و تالم خاطر شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: سیره آن مادر بافضیلت که تربیت فرزندی مومن، انقلابی و ولایتمدار و فرماندهی مجاهد و پرآوازه در سنگرهای مقاومت و ایستادگی ملت ایران برابر جبهه متحد متجاوزین به میهن اسلامی، میوه و محصول آن محسوب می‌شود؛ برای همیشه الگو و الهام‌بخش زنان این سرزمین به شمار می‌رود.

حاجی‌صادقی اظهار داشت: این مصیبت جانسوز را به بیت شهید گرانقدر تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای آن مرحومه مغفوره خلود در روح و ریحان و جنت‌النعیم، همجواری با حضرت صدیقه اطهر(س) و فرزند شهیدش و برای داغدیدگان معزز صبر جمیل و مقرون به پاداش الهی مسألت می‌کنم.

جهانگیری درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در پیلمی با ابراز تاسف و تالم از درگذشت بانوی مؤمنه و فداکار حاجیه خانم نصرت همت مادر گرامی سردار پرافتخار و نامدار اسلام شهید حاج ابراهیم همت فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص)، افزود: مصیبت فقدان این مادر صبور و مقاوم که سرداری بزرگ را در دامان پرمهرش پروراند و تقدیم اسلام و انقلاب کرد به خانواده و فرزندان محترم ایشان و سایر بستگان عزادار صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و غفران واسعه الهی و هم نشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت محسن رضایی در پی درگذشت مادر شهید همت

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشت مادر شهید والامقام سردار حاج محمد ابراهیم همت را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این مادر صبور و پرهیزکار را، افتخار، همین بس که در دامان پر مهر خود فرزندی پرورش داد که نامش در تاریخ درخشان مجاهدات ملت ایران، جاودانه است.

وی تصریح کرد: درگذشت این ام‌الشهید را به مردم شریف استان اصفهان و بویژه به اهالی صمیمی و قدرشناس شهرضا و به‌عموم وابستگان و مصیبت دیدگان، خاصه فرزندان آن مرحومه، علی‌الخصوص برادر گرامی سردار ولی‌الله همت و نیز به نوه ارجمندش محمدمهدی همت تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، برای آن فقیده سعیده، غفران و آمرزش و برای بازماندگان، شکیبایی و آرامش طلب می‌کنم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

علی اصغرجعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نیز در پیامی درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت.

جعفری در این پیام تسلیت افزود: درگذشت جانسوز بانوی صبر و شکیبایی «حاجیه خانم نصرت همت»، والده ارجمند سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده دلاور لشکر محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بیت شریف معزا تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت والده شهید همت را تسلیت گفت

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی نوشت: روح بلند بانوی پرهیزگار و داغدیده، ام الشهید، حاجیه خانم نصرت همت، مادر صبور شهید حاج محمدابراهیم همت، همزمان با چهلمین سالروز دفاع مقدس از این جهان فانی پرکشید و به فرزند شهیدش پیوست.

وی افزود: درگذشت این مادر قهرمان پرور را به مردم شریف ایران اسلامی به ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران و خانواده آن فقیده سعیده صمیمانه تسلیت می گویم. از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و همنشینی با حضرت صدیقه طاهره(س) و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسالت دارم.»

ادامه دارد...

نظر شما