شناسهٔ خبر: 42795015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روسیه: قطعنامه‌های تحریمی‌ علیه ایران همچنان ملغی هستند

ایسنا نوشت:نماینده روسیه در سازمان ملل بیان کرد آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته ای از حق به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها برخوردار نیست و تحریم های سازمان ملل علیه ایرتن همچنان لغو می باشند.

صاحب‌خبر -

دمیتری پولیانسکی معاون هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل در صفحه توییترش نامه ای را از واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان و عبدو اباری رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان منتشر کرد که در آن مخالفت روسیه با ادعای اخیر دولت آمریکا مبنی بر این که تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بازگردانده، تشریح شده است. 

نبنزیا در این نامه نوشت: این ادعاها غیرقانونی هستند و از آنجا که آمریکا عمدا و رسما از برجام(توافق هسته ای ایران) در سال ۲۰۱۸ خارج شد و این خروج را هم پنهان نکرده و از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام تخطی کرد، بنابراین از هر حقی برای به کار گرفتن ابزارهای محفوظ در قطعنامه ۲۲۳۱ محروم شد. 


او در بخش دیگری از این نامه مطرح کرد: مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران فعال نشده است و تمام قطعنامه های شورای امنیت که در پاراگراف ۷ قطعنامه ۲۲۳۱ فهرست شدهاند، هنوز لغو هستند. این یعنی هیج یک از تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده نشده‌ و هر ادعا یا اقدام متضادی یک جانبه و غیرقانونی خواهد بود. 

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از نبنزیا گزارش داد: تلاش های آمریکا برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ با هدف توجیه تاکتیک های فشار حداکثری بر تهران و همچنین یافتن اهرم های جدیدی از این فشار است. 

311311

نظر شما