شناسهٔ خبر: 42794968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نایب رئیس مجلس مطرح کرد

تسویه طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم الانبیاء از دولت

نیکزاد، نایب رئیس مجلس گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت، نهادها، شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی طلب دارد که با توافق صورت گرفته قرار است که ۱۰ هزار میلیارد تومان از طلب قرارگاه از دولت تسویه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با اشاره به طلب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از دولت بابت اجرای پروژه‌های عمرانی و پیگیری های مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل و کاهش بدهی دولت، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) توان بالایی در توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها  وجود دارد، حال یکی از مسائل این قرارگاه موضوع تسویه طلب هایشان است، در شرایط فعلی قرارگاه به صورت سرجمع بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت، نهادها، شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی طلب دارد اما طلب آنها از دولت یا همان سازمان برنامه و بودجه رقمی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

جزئیات تسویه طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرارگاه از دولت
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون بیش از هشت جلسه برای تعیین تکلیف موضوع طلب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از دولت برگزار شده است، مسئله این بود که ما طی هماهنگی با رئیس سازمان برنامه بودجه، جلسات متعددی را با قرارگاه سازندگی  برگزار کردیم، در نهایت مقرر شد که طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرارگاه از دولت به معنای تام دولت و نه شهرداری‌ها و نهادهای دولتی و غیره، به نحوی تسویه شود.

وی افزود: در این راستا مقرر شد که دولت اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان را در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی به قرارگاه ارائه شود، همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان از محلی دیگر تسویه شود، ضمن آنکه سازمان برنامه و بودجه و خزانه پذیرفتند که مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان هم از اول فروردین ۹۹ تا ۲۹ اسفند ۹۹ در اختیار قرارگاه  قرار گیرد.

وعده قرارگاه برای تکمیل ۱۱۸ پروژه به ارزش ۱۲هزار میلیارد تومان تا پایان دولت
نیکزاد ادامه داد: مسئولان قرارگاه نیز اعلام کردند که در راستای خدمت به نظام جمهوری اسلامی، اجرای ۱۱۸ پروژه را در استان‌ها تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان انجام می دهد و عمده این پروژه‌ها را تا قبل از اتمام دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رساند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پروژه ها در ۲۵ استان کشور قرار دارند، حال در جهت رعایت عدالت اجتماعی از آن منظر که در ۵ استان پروژه نداریم، توافق کردیم که در استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، استان مرکزی، استان همدان و استان کردستان هم قرارگاه پروژه هایی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته آن پروژه‌هایی مدنظر بود که قبلا قرارگاه کار را شروع کرده اما به علت نداشتن اعتبار آن پروژه متوقف شده است، بنابراین مقرر شد که دوستان ما در قرارگاه با هماهنگی استانداران ۵ استانِ مذکور، پروژه‌های جدید یا نیمه تمام را شروع کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای اخیر نیز نشستی میان قرارگاه‌ با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد که تمام برنامه ها مورد تأیید آن ها نیز قرار گرفت، بنابراین به ملت ایران می‌گویم ۱۱۸ پروژه‌ای که نماینده‌های مردم و استانداران وضعیت آن را می‌دانستند، با شتاب زیادی پیش خواهند رفت و عمده این پروژه در خرداد ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد که این هم برای دولت فعلی و هم برای دولت بعدی خوب است زیرا اگر این پروژه‌ها افتتاح شوند، دست دولت بعدی در تکمیل پروژه‌ها باز خواهد شد.

نظر شما