شناسهٔ خبر: 42794581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح برنامه های حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در هفته دفاع مقدس

نسرین صناعی

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت چهلمین سالروز دفاع مقدس، حوزه هنری استان ۲۰ ویژه برنامه هنری و ادبی برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

"شریف اسلامی" با بیان جزئیات این خبر افزود: پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصلی ترین رسالت های حوزه هنری است که این نهاد با زبان ماندگار هنر در پی تحقق این مهم است.
وی تصریح کرد: همانگونه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس با حضور حداکثری خود از مرزهای ایمان و شرف ایران اسلامی در مقابل دشمنان دفاع کردند و حماسه ها آفریدند، هنرمندان متعهد استان نیز ادامه دهنده این راه و مسیر با خلق آثار هنری هستند.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد از تولیدات و برنامه های هنری سالانه این مرکز به تبیین فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد و طی سال گذشته آثار هنری فاخری در این خصوص تولید شده است.
اسلامی در ادامه به برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس این مرکز اشاره و اظهار کرد: با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، اغلب این برنامه ها با محوریت فضای مجازی تدوین شده اند.
وی عنوان کرد: تولید و انتشار ۱۰ عنوان موشن گرافیک با مضمون معرفی شهدای استان، رونمایی ازسه تابلوی پرتره سه شهید شاخص استان، تولید و انتشار موشن گرافیک عقیق مقاومت با موضوع شهید سردار سلیمانی از جمله این برنامه هاست.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب «از گدار تختی تا رمادیه» خاطرات "عبدالصالح خاک نژاد" از اسارتگاه های عراق از دیگر برنامه های این هفته است.
اسلامی ادامه داد: تولید و انتشار موشن گرافیک عزاداری در اسارت با نگاهی به خاطرات آزادگان استان، رونمایی از قطعه موسیقی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه های مجازی عکس و پوستر دفاع مقدس از دیگر برنامه هاست.
وی گفت: در این ایام مسابقه قصه گویی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت نیز با مشارکت این نهاد و توسط کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مهمترین برنامه های این هفته اجرای نمایش «دستهایت کو مم حسن» از تولیدات فاخر نمایش این مرکز در جزیره کیش است که طی این هفته به روی صحنه می رود.
اسلامی اظهار کرد: این نمایش برنده ۹ جایزه برتر از جشنواره فتح خرمشهر و اثر برگزیده دفاع مقدس جشنواره تئاتر فجر است که توسط رضا کرمی زاده کارگردانی شده است.
وی تصریح کرد: آغاز تولید دو عنوان نمایش با موضوع دفاع مقدس جهت شرکت در جشنواره تئاتر مقاومت، برگزاری شب شعر مجازی دفاع مقدس و تولید و پخش کلیپ های خاطره گویی رزمندگان استان در فضای مجازی از دیگر برنامه های تدوین شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس حوزه هنری استان، بیان کرد: پخش کلیپ ها و فیلم های تولیدی حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی، گفتگوی اینستا گرامی با موضوع تئاتر دفاع مقدس، تولید و انتشار کلیپ سلفی شعر و عکس نوشته با مضمون شهدا و دفاع مقدس از دیگر فعالیت های این مرکز است.
انتهای پیام

نظر شما