شناسهٔ خبر: 42794462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

جان باختن بیش از 6 هزار نفر در حوادث رانندگی 5 ماهه گذشته

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، در پنج ماهه ابتدایی امسال از کل تلفات تصادفات، ۵ هزار و ۱۸۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۴۶ نفر زن بودند.

در این مدت ۴ هزار و ۱۷۱ نفر در مسیر‌های برون شهری، یک هزار و ۷۱۳ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۴۱۵ نفر در مسیر‌های روستایی، ۵ نفر در راه‌های اختصاصی و ۲۸ نفر نیز در سایر مسیر‌ها جان خود را از دست دادند.

همچنین در ۵ ماهه نخست امسال استان‌های تهران با ۴۸۷، فارس با ۴۵۴ و اصفهان با ۴۰۰ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۴۳، چهارمحال و بختیاری با ۹۴ و یزد با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

کاهش ۲۶ درصدی مراجعه مصدومان

در ۵ ماهه امسال ۱۱۷ هزار و ۳۷۶ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۸۸ هزار و ۳۷۸ نفر از آنان مرد و ۲۸ هزار و ۹۹۸ نفر زن بودند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان ۱۵۹ هزار و ۵۰ نفر بود، ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با ۱۲ هزار و ۷۷۹، خراسان رضوی با ۱۰ هزار و ۲۲۲ و اصفهان با ۸ هزار و ۹۶۲ مصدوم بیشترین و استان‌های هرمزگان با ۹۸۰، ایلام با یک هزار و ۲۰ و بوشهر با یک هزار و ۲۳۴ مصدوم کمترین آمار مصدومان تصادفات را داشته اند.

مطابق آمار‌ها در ۵ ماهه امسال آمار مصدومان تصادفات در همه استان‌های کشور روندی کاهشی داشته. آمار تلفات نیز به استثنای شش استان، در باقی استان‌ها با کاهش مواجه بوده است.

مرگ بیش از ۱۴۰۰ نفر در تصادفات مرداد

در حوادث رانندگی مرداد امسال یک هزار و ۴۷۴ نفر در تصادفات جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد کاهش یافته است.

آمار مصدومان ارجاعی به پزشکی قانونی نیز در مرداد ماه با ۲۱ درصد کاهش نسبت به مرداد سال قبل، به ۲۷ هزار و ۴۲۸ نفر رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما