شناسهٔ خبر: 42794089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با وزارت علوم عراق همکاری می‌کند

رایزن فرهنگی کشور عراق گفت: ایران و عراق از جنبه‌های مختلف اشتراکات زیادی دارند و ما بر همین اساس علاقه‌مند هستیم که دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم عراق قرار گیرد تا دانشجویان عراقی به راحتی در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، امجد حمید‌مظفر امروز در حاشیه نشست مشترک در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران و عراق از جنبه‌های مختلف اشتراکات زیادی دارند و ما بر همین اساس علاقه‌مند هستیم که دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم عراق قرار گیرد تا دانشجویان عراقی به راحتی در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی عنوان کرد: برای ارتقا سطح علمی و فرهنگی دانشگاه‌های عراق به دنبال این هستیم که دانشگاه خرمشهر نیز جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم قرار دهیم.

رایزن فرهنگی کشور عراق گفت: 48 دانشگاه بین‌المللی مورد تایید وزارت علوم عراق است که برای این امر به دنبال ارتقا سطح علمی و فرهنگی هستیم. 

حمید‌مظفر عنوان کرد: در سیاست جدید وزارت علوم عراق اختیاراتی به رایزن فرهنگی برای بررسی و تایید نهایی دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف داده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر یک دانشگاه تخصصی است، پیشنهاد می‌کنم برای معرفی این دانشگاه در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، رشته‌های تحصیلی و هیات علمی به وزارت امور خارجه ارسال تا در کوتاهترین زمان زمینه  تحصیل دانشجویان عراقی در خرمشهر فراهم شود.

رایزن فرهنگی کشور عراق گفت: ما علاقه داریم که دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در نزد وزارت علوم عراق جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و دانشجویان عراقی دوشادوش دانشجویان ایرانی به فعالیت‌های علمی بپردازند. 

انتهای پیام/ر

نظر شما