شناسهٔ خبر: 42793665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پرداخت وام بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به خانواده‌ فوتی‌های کرونا

صاحب‌خبر - حسین خدرویسی در نشست خبری خود با اشاره به تکثر و تنوع خدمات در حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد اظهار کرد: این خدمات در دورترین نقاط شهرستانی توسط مددکاران حوزه سلامت ارائه می‌شود و در مجموع 6 هزار مددکار و مشاور در سراسر کشور فعال هستند.
وی افزود: دو میلیون و 573 هزار خانوار که در مجموع 5 میلیون و 290 هزار نفر می‌شوند معیشت‌بگیر کمیته امداد هستند که از این تعداد یک میلیون و هفتصد هزار نیازمند، یک میلیون و دویست هزار نفر زن سرپرست خانوار، 600 هزار دانش‌آموز، 80 هزار دانشجو و 80 هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
خدرویسی با تأکید بر اینکه 138 هزار و 515 نفر یتیم و 174 هزار و 307 هزار نفر در طرح محسنین از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند گفت: مجموعه امداد به تنهایی مسئول برطرف کردن فقر در جامعه نیست و باید در این زمینه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به وظایف خود عمل کنند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، مراجعه افراد به کمیته امداد افزایش یافته است و این در استان‌های مختلف متنوع و متفاوت است.
وی اضافه کرد: دستگاه و سازمان‌هایی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان و همچنین خیرین کمک‌های قابل توجهی را در ارتباط با پویش‌های ایران همدل در دو مقطع داشته‌اند که بر اساس آمار در اجرای طرح اطعام و احسان حسینی 350 میلیارد تومان با حفظ کرامت نیازمندان توسط خیرین کمک و به آنها اهدا شده است.
خدرویسی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 53 هزار و 178 شغل برای مددجویان فراهم شده است گفت: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده ماهیانه 640 میلیارد تومان به عنوان مستمری به حساب مددجویان واریز می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی  ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری، ‌8 هزار و 500 فقره کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است. همچنین در 6 ماهه گذشته 116 هزار فقره وام کارگشایی و 67 وام ودیعه مسکن و اجاره مسکن به مددجویان پرداخت شده است.
وی همچنین گفت: کمیته امداد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا همسو با دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا دفاتر پیشگیری در سراسر کشور را تشکیل داد و گام‌های موثری برای جامعه هدف بویژه افراد آسیب دیده و بیمار صورت گرفت.
خدرویسی در پایان گفت: ارائه آموزش و وسایل بهداشتی و درمانی در راستای مقابله با بیماری کرونا از جمله اقدامات کمیته امداد محسوب می‌شود همچنین به خانواده‌های نیازمند فوت شده از بیماری کرونا مبلغ 10 میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض پرداخت شده است.

نظر شما