شناسهٔ خبر: 42793534 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فراز و نشیب های رامین رضاییان / از درگیری با علیپور و اخراج تا پیشنهاد استقلال و رویارویی با گل محمدی

حامد وفائی

رامین رضاییان امروز یکی از خاطره انگیز ترین دیدارهای زندگی ورزشی اش را تجربه خواهد کرد؛ رویارویی با پرسپولیس

صاحب‌خبر -

شاید کمتر کسی فکر می کرد که روزی رامین رضاییان مقابل تیم محبوبش پا به توپ شود.

به گزارش طرفداری، دنیای فوتبال شاید خیلی کوچکتر از حد تصور است، کوچکتر از حدی که حالا رامین رضاییان باید مقابل تیم سابقش صف آرایی کند. بازیکنی که فراز و نشیب های زیادی را در پرسپولیس تجربه  کرد. از گلزنی در دربی تا جدایی ناگهانی از پرسپولیس و پیوستن به ریزه اسپور به واسطه مشکلات ریز و درشتی که با برانکو ایوانکوویچ داشت. البته در ادامه برانکو مدعی شد رامین به تلفنش جواب نمی دهد. اگرچه اعتراضات مردم ترکیه و پیگیری هایی که در آن مقطع انجام شد، زمینه های بازگشت رضاییان به پرسپولیس را فراهم آورد اما اعتماد برانکو از او سلب شده بود.

حرف و حدیث هایی که پیرامون دخالت حسین هدایتی در بازگرداندن طارمی و رضاییان به گوش می رسید از یک سو و چند مشکلی که در ادامه بین برانکو و رامین به وجود آمد، فضا را به سمتی برد که این مربی کروات ترجیح می داد از حسین ماهینی و صادق محرمی در پست مدافع راست بهره ببرد. دو بازیکنی که اگرچه از نظر فنی توانایی های رضاییان را نداشتند اما از نظر اخلاقی و شخصیتی سلایق برانکو را تامین می کردند.

درگیری با علی علیپور و اخراج از پرسپولیس

رامین رضاییان در بازگشت از ترکیه، در پرسپولیس به یک نیمکت نشین تبدیل شد و حتی در چند بازی هم از روی سکوها بازی های تیمش را دید تا از نظر روحی کاملا افت کند. اما جالب این که رامین رضاییان به رغم تمام مشکلاتی که در پرسپولیس داشت، همواره نفر اول لیست تیم ملی و کارلوس کی روش بود.

انتخابی که به سلیقه خیلی از اهالی فوتبال و به ویژه برانکو آن هم با توجه به اختلافاتی که کی روش و برانکو داشتند، خوش نمی آمد. دعوت پیاپی از رضاییان به تیم ملی به رغم نیمکت نشینی و سکو نشینی در پرسپولیس شائبه های زیادی را ایجاد کرد. کار به جایی رسید که حتی به برانکو اعلام شد رضاییان اخبار تیم او را به کی روش می دهد و ...!

اختلافات عمیق تر شد تا جایی که سکانس آخر در بازی های لیگ قهرمانان آسیا و پیش از دیدار با الوحده زده شد. ازیک درگیری لفظی در محل تمرین و درباشگاه ایرانیان دوبی آغاز شده و به میز شام در هتل ختم شد. رامین رضاییان به خاطر تکل علی علیپور عصبانی شده و دو بازیکن درگیر می شوند. کریم باقری دخالت کرده و  علی علیپور و رامین رضاییان را از تمرین کنار می گذارد. 

سرمربی کروات پرسپولیس بعد از تمرین از مسئولان باشگاه خواست برای این دو بازیکن بلیط بازگشت به تهران را بگیرند.

در شرایطی که این خبر به گوش رضاییان و علیپور هم رسیده بود، برانکو سر میز شام نیز این موضوع را اعلام کرده و از مدیر روابط عمومی باشگاه می‌خواهد این خبر را رسانه‌ای کرده و روی سایت باشگاه قرار دهد. علی علیپور سکوت اختیار می کند اما رامین رضاییان اعتراض می‌کند و مدعی می شود که از اول هم او مقصر نبوده است. به هر ترتیب هر دو بازیکن به تهران برمی گردند اما بازیکنی که بخشیده می شود و در بازی بعدی پرسپولیس مقابل نفت تهران به میدان می رود، علی علیپور است و رامین رضایان از سوی برانکو اخراج می شود. تلاش های رضاییان برای بازگشت به جایی نرسید و حتی برانکو با کمال احترام درخواست علی پروین برای بازگشت رامین را هم نادیده گرفت تا رضاییان مجبور به جدایی شود.

پیشنهاد استقلال و نیم فصل خانه نشینی

این پایان کار رضاییان با پرسپولیس نبود چرا که وقتی او برای دریافت رضایت نامه به باشگاه مراجعه می کند، مدیریت باشگاه شرایطی را پیش روی این بازیکن می گذارد که رضاییان مجبور می شود تمام مبلغ قرارداش را بازگرداند و از پرسپولیس جدا شود.

رضاییان که به شدت از برخوردهای برانکو و باشگاه پرسپولیس ناراحت بود، بلافاصله با پیشنهاد باشگاه استقلال مواجه شد. خیلی ها گمان کردند رضاییان با انتقال به استقلال سعی می کند مثل هاشمی نسب و انصاریان انقتام سختی از پرسپولیس، برانکو و هواداران پرسپولیس بگیرد. به ویژه این که هیچ باشگاه عربی او را نمی خواست. اما رضاییان به استقلالی ها نه گفت و با شرایطی خیلی سخت یک باشگاه بلژیکی را مجاب به عقد قرارداد با خود کرد.

حضور رضاییان در فوتبال اروپا یک سال طول کشید. رضاییان از اوستنده بلژیک جدا شد اما بدترین اتفاق زمانی برای رضاییان رخ داد که این بازیکن با مهارت های فنی بالایی که داشت، برای نیم فصل بیرون نشست. رضاییان نیم فصل بیرون نشست تا خیلی ها گمان کنند پایان فوتبال این مدافع با کیفیت فرا رسیده اما او پس از این مدت به الشحانیه قطر پیوست. این انتقال اگرچه چند روز بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس انجام شد تا او بابت فرصت فوق العاده ای که برای بازگشت به پرسپولیس داشت حسرت بخورد اما هرچه بود رضاییان در الشحانیه فوق العاده ظاهر شد و آن قدر درخشید تا نه تنها در تیم منتخب فصل قرار بگیرد بلکه به بهترین باشگاه فوتبال قطر و یکی از بهترین تیم های آسیا یعنی الدحیل منتقل شود.

رویارویی با پرسپولیس

حال امروز و از ساعتی دیگر رامین رضاییان با شماره 88 مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت. او اگرچه بارها در پی اثبات عشق و علاقه اش به پرسپولیس و هوادارانش بوده اما تردیدی نیست که امروز تمام تلاشش را برای موفقیت الدحیل به کار خواهد گرفت و قطعا یکی از خطرناک ترین بازیکنان الدحیل مقابل گل محمدی و شاگردانش خواهد بود.

هرچند او به خبرنگاران نزدیک به خود اعلام کرده در صورتی که موفق به گلزنی شود، هرگز خوشحالی نخواهد کرد. رامین رضاییان که در بازی اول الدحیل مقابل الشارجه موفق شد به زیبایی دروازه تیم اماراتی را باز کند، آیا امروز موفق به درخشش مقابل پرسپولیس خواهد شد؟ باید صبر کرد و دید.

همچنین بخوانید:

رامین رضاییان | تمجید سرمربی الدحیل از ستاره ایرانی

رامین رضاییان - معز علی؛ به دنبال درخشش دوباره برابر الشارجه

پیش بازی پرسپولیس ایران - الدحیل قطر / نبرد قهرمانان برای صعود

نظر شما