شناسهٔ خبر: 42793483 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پولادگر:

ورزشکاران لیگ تکواندو فعلاً بلاتکلیفند/ مسئولین برای هزینه‌های تست کرونا به ما کمک کنند!

رییس فدراسیون تکواندو گفت: اکثر روئسای فدراسیون‌ها درخواست کمک‌های مالی برای تست‌های کرونا را داشته‌اند و ما انتظار داریم که فدراسیون پزشکی-ورزشی در این موضوع به ما کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا در ورزش طی گفت‌وگویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ریزی ما در ابتدا بر این بود که روئسا و مسئولین فدراسیون‌ها یکی‌یکی بیایند و مسائل خود را بازگو کنند اما انتظار این تعداد مدعوین را نداشتم. با این‌حال فکر نمی‌کنم از لحاظ کرونایی نگران‌کننده بوده باشد و فاصله‌گذاری‌ها هم بد نبود. تکواندو جزء اولین فدراسیون‌هایی بود که پروتکل‌های اجرایی اردوها و تمرینات خود را به فدراسیون پزشکی-ورزشی تسلیم کرد و با این قضیه هم موافقت شد اما فکر می‌کنم که اتفاقی در این بین افتاد که به ما دستور دادند مسابقات را برگزار نکنید.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره وضعیت برگزاری لیگ‌های این رشته عنوان کرد: امروز اخبار خوبی شنیدیم که مسئله صدور رسمی مجوز به خود ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی-ورزشی تفویض شده تا بهترین تصمیم کارشناسی را درنظر بگیرند. قرار شد که موافقت برگزاری مسابقات و لیگ‌ها از روز شنبه به ترتیب و پس از تایید پروتکل‌ها صادر می‌شود. موافقت اردوها را که قبلاً داشتیم و آن‌را هم شروع کرده‌ایم اما الان مسابقات لیگ برای ما حائز اهمیت است. باید اعلام کنیم که ۴۳۰ تیم در لیگ‌های مختلف داریم و ۹۰۰۰ ورزشکار و مربی درگیر مسابقات لیگ هستند که در حال حاضر بلاتکلیف اند.

پولادگر با تاکید بر اینکه برگزاری لیگ تکواندو نقطه قوت این رشته ورزشی است، درخصوص برگزاری مسابقات مبارزه نیز  عنوان کرد: قرار بر این است تا با رعایت پروتکل های سختگیرانه لیگ در رشته تکواندو برگزار شود و در این راستا متحمل هزینه‌های سنگین هستیم و نه تنها فدراسیون تکواندو بلکه سایر فدراسیون‌ها از فدراسیون پزشکی ورزشی درخواست حمایت مالی دارند و امیدواریم که این مسئله مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته امروز اکثر روئسای فدراسیون‌ها درخواست کمک‌های مالی برای تست‌های کرونا را داشته‌اند و ما انتظار داریم که فدراسیون پزشکی-ورزشی در این موضوع به ما کمک کند. شرکت‌های بیمه هم می‌توانند کمک کنند که نیازمند یک هماهنگی عمومی بین نهادهای مختلف ورزشی کشور است.

پولادگر با تاکید بر اینکه باید فعالیت ورزشکاران و برگزاری رویدادهای ورزشی با درنظر گرفتن پروتکل های بهداشتی سختگیرانه از سر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در لیگ پومسه پیش از این مجوز لازم را دریافت کرده بودیم و طبق تاریخ در نظر گرفته شده رقابت‌های لیگ در این رشته برگزار می شوند چرا که افراد در محوطه های ۱۰۰ متری به صورت انفرادی اجرای فنون و فرم خواهند داشت.

رئیس فدراسیون تکواندو نهایتاً در مورد نحوه برگزاری لیگ‌ها تصریح کرد: در مسابقات پومسه قطعاً می‌توانیم برگزاری در فضای باز را تجربه کنیم اما در بخش مبارزه ان‌شاالله تا سرد نشدن هوا همین روند را اجرایی خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما