شناسهٔ خبر: 42793442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

آبان ماه ۹۹؛ آخرین مهلت برای ثبت مشکلات ایفای تعهد ارزی

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: واحدهای تولیدی که تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده‌اند، حداکثر تا ۱۰ آبان ماه سال ۹۹، مهلت دارند نسبت به ثبت مشکلات ایفای این تعهدات اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از ایبِنا، طبق تصمیمات اتخاذ شده از سوی کارگروه پایش رفتار تجاری، واحدهای تولیدی که با مشکلاتی زمینه ایفای تعهدات ارزی خود روبرو هستند، حداکثر تا ۱۰ آبان ماه سال جاری مهلت دارند مشکلات خود را به صورت کتبی به کارگروه اقدام ارزی استان ارسال کنند تا پس از بررسی آن کارگروه‌های استانی، به کارگروه پایش رفتار تجاری مرکزی در سازمان توسعه تجارت ایران ارجاع شود تا در خصوص تعلیق کارت بازرگانی آنها تصمیم گیری شود.

همچنین کارگروه های اقدام ارزی استان‌ها حداکثر تا ٢٠ آبان ماه موظف به ارسال نتایج بررسی خود به دبیرخانه کارگروه رفتار تجاری مرکزی (سازمان توسعه تجارت ایران) هستند. لازم به ذکر است، در خصوص صادرکنندگان غیر تولیدی که ایفای تعهد ارزی آنان بین ٣٠ تا ٦٩ درصد صورت گرفته نیز مانند صادرکنندگان فوق عمل خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران صادرکنندگان در صورت هر گونه ابهام می‌توانند به سازمان‌های صمت استانها، یا معاونت کسب و کار اتاق بازرگانی و یا دفتر مقررات صادرات و واردات در سازمان توسعه تجارت ایران مراجعه کنند.

گفتنی است، کارگروه پایش رفتار تجاری از نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، گمرک ایران و سازمان توسعه نجارت ایران تشکیل شده است.

نظر شما