شناسهٔ خبر: 42793221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم مقاومت در ایلام فردا برگزار می شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: در مجموع ۳۸ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در مراسم اختتامیه از ۶ اثر برگزیده با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل می شود.

صاحب‌خبر -

« علی میرزایی» با بیان اینکه  اختتامیه اولین  جشنواره استانی فیلم مقاومت ویژه فیلمسازان بسیجی در مرکز استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار می شود، اظهار کرد: در مجموع ۳۸ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره در استان از سوی هنرمندان فیلم ساز بسیجی استان در رشته های فیلم، فیلم داستانی کوتاه، مستند، نماهنگ، فیلم نامه و پویا نمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در نهایت با رأی هیئت داوران ۶ اثر به عنوان برگزیده در بخش های مختلف جشنواره انتخاب و معرفی شده است، تصریح کرد: این تعداد اثر برگزیده به جشنواره فیلم مقاومت در کشور راه پیدا خواهند کرد و امید است که نمایندگان خوبی برای استان در این جشنواره باشند و بتوانند حوزه دفاع مقدس استان را به خوبی معرفی کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: هماهنگی های لازم با فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، استانداری ایلام، حوزه هنری و شهرداری ایلام  برای برگزاری باشکوه این مراسم در استان انجام شده است.پ

میرزایی با بیان اینکه رونمایی  از نماهنگ فاخر با عنوان «عباس زمان» با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بسیج هنرمندان نیز از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود، افزود: تجلیل از شهید هنرمند استانی فیلم ساز دوران دفاع مقدس، پخش کلیپ دوران دفاع مقدس در استان و  تجلیل از پیشکسوت فیلم ساز  و خبرنگار دوران دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های این آئین خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مراسم با سخنرانی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ساعت ۱۰ روز سه شنبه یکم مهرماه سال جاری برگزار می شود، گفت:  فراخوان این جشنواره مردادماه امسال از طریق  صدا و سیمای مرکز ایلام، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اعلام شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان بسیجی استان از این جشنواره با ارسال اثر صورت گرفت و در ۶ حوزه این جشنواره در ۵ حوزه آثار بسیار زیادی به دبیرخانه ارسال شد که نشان دهند توجه هنرمندان بسیجی استان به حوزه دفاع مقدس است.

میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰هنرمند بسیجی در رشته های مختلف هنری در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: در حال حاضر ۷ کانون در سطح شهرستان های استان فعالیت داشته و همچنین ۷ انجمن فعال فرهنگی و هنری در سطح بسیج هنرمندان استان میزبان هنرمندان استان هستند.

وی تصریح کرد: حوزه فیلم به عنوان یک حوزه بسیار تخصصی نیازمند ابزار و تجهیزات است که امکانات لازم از جمله دوربین فیلمبرداری از طریق انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان تهیه و در اختیار هنرمندان قرار داده می شود و  همچنین دوره های آموزشی فیلم سازی نیز در طول سال برگزار می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه های بی بدیلی از مقاومت مردم استان ایلام در برابر هجوم دشمن بعثی به منصه ظهور رسیده است، تصریح کرد: باید این فداکاری ها، ایثارگری ها و مقاومت مردم ایلام به زبان هنر برای نسل جوان بازگو و بیان شود.

انتهای پیام

نظر شما