شناسهٔ خبر: 42792608 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایلان ماسک:

برای استخدام مستقیما به خودم پیام دهید

ایلان ماسک بنیانگذار شرکت "نورالینک"(Neuralink) کمی معیارهای استخدام در این شرکت را تغییر داده است و از مهندسان متقاضی خواسته است برای استخدام در این شرکت مستقیما به او توئیت بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، ماه ژوئیه بود که خبر آمد "ایلان ماسک" برای شرکت "نورالینک" به دنبال مهندس می‌گردد. وی در آن زمان در توئیتر خود نوشت: اگر توانایی حل مشکلات دشوار مربوط به تلفن های هوشمند و پوشیدنی‌ها نظیر پردازش سیگنال، شارژ القایی، مدیریت قدرت و غیره را دارید، لطفاً کار در "نورالینک" را در نظر داشته باشید و به آدرس engineering@neuralink.com پیام دهید.

با توجه به اینکه شرکت "نورالینک" یک شرکت هیجان انگیز برای مهندسان است و "ماسک" توسط کارمندان خود به عنوان یکی از بهترین مدیران عامل در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است(وبسایت workplace culture لیستی از بهترین مدیران عامل سراسر دنیا را تهیه کرد و "ماسک" حائز رتبه ۱۹ شد)، حدس زده می‌شد که درخواست‌های بی‌شماری روانه "نورالینک" شود. اما اکنون به نظر می‌رسد اینچنین نبوده است، چرا که "ماسک" حالا دوباره درخواست خود را در توییتر تکرار کرده و این بار از متقاضیان خواسته تا مستقیماً به او در توییتر پیام دهند.

"ماسک" در توئیتر خود نوشت: اگر فکر می‌کنید "نورالینک" به اشتباه رزومه شما را نادیده گرفته یا از ارائه پیشنهاد کاری خودداری کرده است، لطفاً زیر این توییت کامنت بگذارید.

وی حتی معیارهای شروع همکاری را نیز کمی تغییر داد و گفت: سابقه موفقیت و دستاورد استثنایی در مهندسی لازم است،‌ اما سابقه کار قبلی روی مغز یا فیزیولوژی انسان لازم نیست و ما به شما آنچه در مورد مغز شناخته شده است را می‌آموزیم.

نمی‌توان دقیقا گفت که چه اتفاقی افتاده است. اینکه آیا "نورالینک" در استانداردهای استخدام خیلی سخت گرفته است یا آنها به دلیل اینکه متقاضیان همه گزینه‌های مورد نیاز را علامت نزده اند، از متقاضیان شایسته چشم پوشی کرده اند.

اکنون از یک چیز می‌توان مطمئن بود، اینکه اگر شما یک مهندس هستید و علاقه به ایجاد تغییر دارید، این ممکن است شانس شما برای تحقق آرزوی شما باشد.

"نورالینک" تاکنون کمی مرموز کار می‌کرد تا اینکه سرانجام از برنامه‌های خود در ماه اوت پرده برداشت و نشان داد که درگیر ساخت و توسعه یک تراشه برای کاشت در مغز است که بتواند کارهای بسیاری بدون نیاز به اتصال به دستگاه سوم نظیر پخش موسیقی در مغز انجام دهد که یک کار استثنایی خواهد بود.

این تراشه که یک رابط مغز و رایانه است، برای گسترش توانایی‌های انسانی و تحقق ابرانسان ساخته می‌شود. برخی از کارهایی که این فناوری جدید ممکن است انجام دهد این است که به مردم دید ابرانسانی بدهد یا حتی مغز انسان را در یک رایانه دانلود کند!

انتهای پیام

نظر شما