شناسهٔ خبر: 42792472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

سردار سپهر در گفتگو با نما:

فرهنگ دفاع مقدس روحیه خودباوری را افزایش می‌دهد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرهنگ دفاع مقدس با توجه به گستردگی‌ای كه دارد، روحیه خودباوری را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر - سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار نما، بر تأثیرگذاری دفاع مقدس در افزایش قدرت بازدارندگی کشورمان اشاره کرد و گفت: ما یک تجربه بزرگی را در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم و آن دستاورد خودباوری است؛ یعنی اینکه ما به این باور رسیده‌ایم در تمامی حوزه‌ها؛ ازجمله نظامی به خودکفایی دست یابیم.

وی افزود: همچنین در دوران دفاع مقدس به این باور دست یافتیم که با ایمان به خداوند و اتکا به خود می‌توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: این باورها سبب شد تا امروزه در صنعت دفاعی، مدیریت کشور و فرماندهی دفاعی به یک پیشرفت چشم‌گیر و خیره‌کننده دست یابیم.

سردار سپهر با بیان اینکه دفاع مقدس باعث شد تا برروی داشته‌های خود متمرکز شویم، افزود: نگاه به درون و خودکفایی از پشتوانه‌های پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به نیاز روزافزون جمهوری اسلامی به برخورداری از علوم نوین دفاعی و نظامی، برروی دانشگاه و توسعه این علوم در مراکز علمی تمرکز کردیم که امروزه نخبگان و فرماندهانی ازاین دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شدند که عنصر مهم در پیشرفت دفاعی کشور به حساب می‌آیند.

سپهر خاطرنشان کرد: تجارب فرماندهی و مدیریتی در دوران دفاع مقدس، سرمنشأ تولید اقتدار دفاعی هستند که همین موضوه باعث شده تا جزء برجستگان عالم محسوب شویم.

وی ادامه داد: به لطف دستاوردهای موفقی که از دفاع مقدس کسب کرده‌ایم به راحتی مقابل دشمنان می‌ایستیم و دشمن جرئت تجاوز به ایران یا جنگ با ما را ندارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش دفاع مقدس در توسعه فرهنگی کشورمان گفت: به مدد دفاع مقدس، هزاران جلد کتاب در این حوزه توسط نویسندگان مختلف منتشر شده‌اند که اگر عناوین مدافعین حرم و انقلاب اسلامی را هم به آنها اضافه کنیم، به آمار گسترده دست خواهیم یافت.

سپهر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بخش ادبیات و هنر را دستخوش تغییر قرار داد و ادبیات و هنر ما را که تأثیرگرفته از فرهنگ غرب بود، از پوچی نجات داد و به سمت تعالی هدایت کرد.

وی گفت: دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی را در میان ملت ایران به خصوص جوانان گسترش داد که در آن زمان بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان داوطلبانه عازم جبهه‌ها می‌شدند و این نشان از گستردگی فرهنگ دفاع مقدس دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین فرهنگ دفاع مقدس را سدی مهم در برابر تهاجم فرهنگی غرب عنوان کرد و یادآور شد: باید مسئولان و مدیران کشور برای تعالی فرهنگ دفاع مقدس بیش از گذشته تلاش کنند تا نسل جوان تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار نداشته باشد.

نظر شما