شناسهٔ خبر: 42792319 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان:

نخبگان فضای تولید فکر، ایده‌سازی، نوآوری را گسترش می‌دهند

منصوری گفت: نخبگان میتوانند علاوه بر حل مشکلات و مسائل کشور، فضای تولید فکر، ایدهسازی، نوآوری و تغییر نیز گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تودیع و معارفه رییس بنیاد نخبگان استان سمنان با حضور آریا الستی؛ معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مسئولان، سرآمدان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان سمنان برگزار شد.

در این مراسم، منصوری؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به نقش مهم نخبگان در بهبود زندگی اجتماعی، گفت: جوامع امروزی به ظرفیت‌‍ها، استعدادها و توانمندی‌های نخبگان نیاز دارند.

وی افزود: مسائل و مشکلاتی که کشور در بخش‌های مختلف با آن مواجه است می‌تواند با حضور نخبگان برطرف شود تا علاوه بر برون‌رفت از وضعیت فعلی، فضای تولید فکر، ایده‌سازی، نوآوری و تغییر نیز گسترش یابد.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: بی‌توجهی به مباحث و مسائل نخبگان، عدم‌برنامه‌ریزی دقیق و آینده‌نگری در این حوزه و فراهم‌نکردن شرایط شکوفایی استعدادهای نخبگان، سبب از بین رفتن این گنج‌های ارزشمند خواهد شد.

وی اظهار داشت: سند میثاق نخبگانی، سندی بنیادی و راهبردی و بسیار مطلوب و مؤثر است. در این سند، دستگاه‌های اجرایی مختلف دخیل هستند، کارکرد هر دستگاه مشخص شده و همچنین موارد کاربردی و بسیار مطلوبی در بخش‌های مختلف دستگاهی در آن ‌گنجانده شده است.

نظر شما