شناسهٔ خبر: 42791879 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف:

تکلیف وضعیت فعلی جمهوری اسلامی با مکتب ایثار و شهادت روشن است

حجت الاسلام خاموشی با تأکید بر اینکه تکلیف وضعیت فعلی کشور با مکتب ایثار و شهادت روشن است به تببین وضعیت فعلی کشور در منطقه پرداخت و گفت:ما به هیچ وجه در صحنه سیاسی گیج و سرگردان عمل نکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد، بابیان اینکه تکلیف وضعیت فعلی جمهوری اسلامی ایران با مکتب ایثار و شهادت روشن است، گفت: ما به هیچ وجه در صحنه سیاسی گیج و سرگردان عمل نکرده‌ایم و در حال طی کردن مسیر خود هستیم. این دشمن است که در مقابل ما گیج و سرگردان شده است.


وی با تأکید بر اینکه امروز وجهه نبرد علیه باطل متفاوت شده است، تصریح کرد: اگر عالم به زمان باشیم شک و ریب و لوابس به سمت ما هجوم نخواهند آورد (العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس) کسانی که در صف جبهه حق هستند هر چه که رو به جلوتر می‌روند کارشان در تشخیص و مقاومت سخت‌تر می‌شود. فهم جبهه حق از جبهه باطل در نقشه پهن شده جهان امروز مقداری مشکل است و ما باید با توسل و توکل و ایمان و عمل صالح در این جبهه بایستیم و مقاومت کنیم.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: یک زمانی با طاغوتی کوچک در داخل کشور مقابله کردیم و زمانی دیگر همه طاغوت‌های جهانی کسی را در مقابل ما مسلح و تسلیح کردند و نبرد حق علیه باطل که امروز آثار آن را می‌بینید شکل گرفت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به تبیین ابعاد مختلف جبهه نفاق در منطقه پرداخت و ادامه داد: جبهه نفاق دائم از پشت خنجر می‌زند. خوشبختانه امروز این جبهه‌ای که از پشت خنجر می‌زده آمده به طوری علنی به صهیونیست دست دوستی داده و کم مانده کفش‌های بزک‌کرده غرب و صهیونیست را با زبان پاک کند. امروز وقتی شیخ‌نشین‌های جنوب خلیج‌فارس و کسانی که منافع کشورهای اسلامی را برای خود و خانواده خود به تاراج می‌برند با صهیونیست‌ها به‌طور علنی دست می‌دهند ما می‌فهمیم عامل بقای صهیونیست‌ها همین‌ها بوده‌اند. عامل بقای صهیونیست‌ها همین نفاق با چهره اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص درست در مقابل جبهه نفاق اضافه کرد: برای تشخیص معیارهای صحیح و شاخص‌های درست ما منابع روایی و آیات کم نداریم. سیره علما کم نداریم. تاریخ مجاهدین فی سبیل الله کم نداریم. می‌توانیم همه این‌ها را در نظر بگیریم و به‌درستی تشخیص بدهیم.

خاموشی همچنین یادآور شد: سردار رشید اسلام حاج قاسم را شهید می‌کنند و در همه دنیا هم اعلام می‌کنند که ما او را زده‌ایم. حاج قاسم یک فرمانده نظامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که می‌رفت مردم منطقه‌ای را تجهیز، تسلیح و تشجیع می‌کرد که مقابل جبهه باطل این‌گونه بایستند. این شهید بزرگوار یک فرمانده میدانی بود. رأس نظام سلطه می‌گوید خودم اتاق جنگ علیه این فرمانده را شکل دادم. ببینید این فرمانده چه قدر بزرگ است که رأس نظام سلطه باافتخار می‌گوید من او را زده‌ام. به نظر من هنوز نظام سلطه عقبات این کار را نفهمیده است. چون حاج قاسم عزیز گفت من برای شما کافی‌ام شما با من طرفید نگفت منِ زنده یا شهید. مکتب حاج قاسم سلیمانی زندگی این‌ها را نابود خواهد کرد. پس قدرت جمهوری اسلامی ایران در قالب یک فرمانده اش برابری می‌کند با رأس نظام سلطه.

نماینده ولی فقیه در پایان سخنانش گفت: اگر روزی می‌خواستند بخشی از خاک کشور را از ما بگیرند امروز کل نظام جمهوری اسلامی ایران مطمع نظر دشمن است. اگر ایران از تحریم عبور کند هیچ قدرتی جلودارش نخواهد بود. حضرت آقا مصرانه و مکرر مقاومت در عرصه تحریم را دارند برای ما تبیین می‌کنند. باید ایثار و مقاومت را در خود زنده نگاه داریم. یاد شهیدان در کوی و برزن باید زنده نگاه داشته شود تا مکتب ایثار و شهادت در کشور ما به‌صورت جدی ایفای نقش کند.

نظر شما