شناسهٔ خبر: 42791317 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ژاپنی‌ها اولین بازوی رباتیک فضایی بخش خصوصی را ساختند

یک استارت اپ ژاپنی از تولید اولین بازوی رباتیک برای استفاده در مأموریت‌های فضایی خبر داده است. این اولین بار است که شرکتی در بخش خصوصی رباتی با این هدف تولید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تولید این ربات با همکاری آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن صورت گرفته و هدف از تولید آن خودکارسازی برخی فرایندهای روزمره در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

تولید ربات برای استفاده در مأموریت‌های فضایی اولین بار در سال ۱۹۶۱ و در جریان انجام مأموریت وستوک توسط اتحاد جماهیر شوروی رخ داد. اما در شش دهه اخیر هرگز بخش خصوصی در تولید چنین محصولاتی مشارکت نکرده بود.

این ربات خودران که شباهت زیادی به ربات ماژولار ژاپنی کیبو دارد، دارای بازوی پیشرفته‌ای است که به یکی از ماژول های ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده و قادر به مدیریت سوئیچ های مختلف، اتصال و جداسازی انواع کابل‌ها، مونتاژ پنل‌های مختلف و غیره است.

انتظار می‌رود این موفقیت زمینه را برای تولید ربات‌های پیشرفته‌تری فراهم کند که در جریان اعزام فضانوردان به ماه و مریخ نیز بسیاری از امور روزمره را انجام دهند. ربات‌های یادشده می‌توانند در حوزه‌هایی مانند پزشکی از راه دور، امداد و نجات و غیره نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

نظر شما