شناسهٔ خبر: 42791220 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خاطرات فخیم‌زاده از فیلم «مسافران مهتاب»

مستند «گفتنی‌های نمکی» با موضوع چگونگی ساخت فیلم «مسافران مهتاب» مهدی فخیم زاده برای نخستین بار از شبکه مستند پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «گفتنی‌های نمکی» به کارگردانی علی فروزان نژاد از تولیدات شبکه مستند سیماست و سه شنبه ۱ مهر ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

این مستند در مورد چگونگی ساخت فیلم مسافران مهتاب است که توسط مهدی فخیم زاده کارگردان و بازیگر فیلم روایت می‌شود، در این فیلم مهدی فخیم زاده در باره بازیگری کارگردانی و تولید این فیلم و سپس اکران آن در سینما و پخش آن در تلویزیون توضیح می‌دهد.

«مسافران مهتاب» یکی از فیلم‌های نوستالژیک دهه شصت است که مخاطبان سینما و تلویزیون از آن استقبال کردند و آن را در خاطرات تصویری خود ثبت کرده‌اند، این فیلم بر اساس یک سوژه مستند ساخته شده است و فخیم زاده زمانی زیادی صرف پژوهش این فیلم سینمایی کرده است.

فخیم زاده با فیلم «مسافران مهتاب» در سینمای ایران مطرح شد و بعدها هم آثار خوبی را برای سینما و تلویزیون تولید کرد؛ بخش مهمی از «گفتنی‌های نمکی» به خاطرات این کارگردان اختصاص دارد.

«گفتنی‌های نمکی» در موسسه سینمایی برگ سبز تولید شده است و از دیگر عوامل آن می‌توان به کارگردان: علی فروزان نژاد،

تدوین و صداگذاری زهره شیرخانی، مدیر تولید امیر ابوالفتحی، تصویربردار امیر امانزاده، صدابردار پشوتن طهماسبی و تهیه‌کننده نجمه اسدالهی اشاره کرد.

«گفتنی‌های نمکی» سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ و چهارشنبه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

نظر شما