شناسهٔ خبر: 42791113 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

سوء‌استفاده دلالان مسکن از وضعیت نابه‌سامان سایت‌های اینترنتی

محرم زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: احراز هویت آگهی‌دهندگان در سایت های اینترنتی وضعیت این حوزه را سامان می دهد، قطعا باید شرایطی ایجاد شود که فروشندگان واقعی مسکن تنها بتوانند در سایت های اینترنتی آگهی بدهند و از ورود و فعالیت دلالان جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد محرم زاده، برنامه ریزی دستگاه قضا برای احراز هویت آگهی‌دهندگان در سایت های اینترنتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام می تواند به وضعیت بی ضابطه سایت های اینترنتی ساختار و نظم دهد.

سوء استفاده دلالان مسکن از نبود ساختار و چارچوب در سایت های اینترنتی
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر شاهد بودیم که دلالان از نبود ساختار و چارچوب در سایت های اینترنتی سوء استفاده کرده و اقدام به موج آفرینی و تلاطم آفرینی در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن می کردند، به این صورت که این افراد با درج آگهی مداوم مسکن با قیمت های بسیار بالا، قیمت منطقه ای مسکن را بالا می بردند و این مسئله موجب بروز تنش قیمتی در بازار می شد.

وی گفت: این وضعیت و اقدامات موجب شد که دستگاه قضا در سال گذشته به پرونده فعالیت سایت های اینترنتی به ویژه در حوزه مسکن و خودرو ورود کرده و درج آگهی با قیمت را ممنوع اعلام کرد، با این اقدام عملا شاهد بودیم که تلاطم ها در بازار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

ساماندهی وضعیت سایت های اینترنتی با احراز هویت آگهی‌دهندگان مسکن
محرم زاده افزود: احراز هویت آگهی‌دهندگان در سایت های اینترنتی وضعیت این حوزه را سامان می دهد، قطعا باید شرایطی ایجاد شود که فروشندگان واقعی مسکن تنها بتوانند در سایت های اینترنتی آگهی بدهند و از ورود و فعالیت دلالان جلوگیری شود، از این رو احراز هویت افراد می تواند گام مثبتی در راستای مقابله با دلالان اینترنتی باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: سایت های اینترنتی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و فعال کردن بازارهای اقتصادی از جمله مسکن هستند، به شرط آنکه از ورود دلالان و سوداگران جلوگیری شود تا در فضایی امن، افراد به خرید و فروش بپردازند.

نظر شما