شناسهٔ خبر: 42790978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تمجید فلسطینی‌ها از مواضع الجزائر و قطر در دفاع از قدس

سازمان آزادی‌بخش فلسطین و حماس به طور جداگانه مواضع الجزایر و قطر در دفاع از مسئله قدس و فلسطین و رد سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی را تحسین و از آنها قدردانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان  آزادی‌بخش فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) مواضع قطر و الجزائر در پایبندی به دفاع از مسئله فلسطین لزوم پایان اشغالگری اسرائیل و مخالفت با سازش را تحسین کردند.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در توئیتر اعلام کرد: ما موضع کشور برادر قطر در قبال مسئله فلسطین را بسیار تحسین می‌کنیم.

عریقات در توییت خود بیانیه وزارت خارجه قطر را بازنشر داد که در آن بر موضع ثابت قطر درباره لزوم پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید شده است.

وزارت خارجه قطر شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: موضع قطر در قبال موضوع فلسطین ثابت است که همان پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و اعطای حق بازگشت به همه آوارگان فلسطینی است که همه این اصول، مبتنی بر قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت و یک راه حل ریشه‌ای و پایدار برای مناقشه‌ای است که بیش از ۷۰ سال طول کشیده است.

بیانیه قطر پس از آن صادر شد که برخی رسانه‌های عربی‌زبان، اظهاراتی را منتسب به یک مقام آمریکا منتشر کردند که گفته بود قطر به عادی‌سازی با اسرائیل پاسخ مثبت داده است.

حماس نیز بابت سخنان «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر در رد عادی‌سازی کشورش با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

«سامی ابوزهری» یکی از مقامات برجسته حماس گفت: ما از اظهارات رئیس‌جمهور الجزایر در مورد رد قاطعانه عادی‌سازی با اشغالگران و پایبندی این کشور به حمایت از آرمان‌های فلسطین قدردانی می‌کنیم.

ابوزهری افزود: این بیانگر اصالت موضع الجزائر در قبال مسئله فلسطین است.

«عبدالمجید التبون» رئیس جمهور الجزایر هم روز یکشنبه به شدت از توافق سازش دو کشور عربی بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: «هرگز توافق عادی‌سازی عربی با اسرائیل را تبریک نخواهیم گفت.» 

رئیس‌جمهور الجزایر در ادامه تأکید کرد: «هرگز بخشی از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهیم بود.»

وزیران خارجه امارات متحده عربی و بحرین به تازگی با حضور در کاخ سفید دو توافق سازش را با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.

این اقدام امارات و بحرین با مخالفت شماری از کشورهای عربی و اسلامی و فلسطینیان همراه شد.

انتهای پیام

نظر شما