شناسهٔ خبر: 42790539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

آصفری:

دستور ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق حرکت انتخاباتی است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دستور ترامپ برای خروج بخشی از نیروهای نظامی آمریکا از عراق با هدف کسب رای بیشتر در انتخابات بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق گفت: دستور ترامپ به دلیل انتخابات ریاست جمهوری است، زیرا اکثر مردم و سناتورهای آمریکایی مخالف جنگ افروزی دلتمردان آمریکایی در منطقه هستند، در واقع آنها می خواهند تمرکز دولت بر حل مشکلات و مسائل داخلی ایالات متحده آمریکا باشد تا اینکه رئیس جمهور دست به لشکرکشی به کشورهای منطقه بزند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر کاهش نیروهای نظامی از عراق، نتیجه فشار سیاسی رسانه ها و بخشی از مردم به ویژه گروه های سرمایه دار به ترامپ است، آنها می خواهند مشکلات اقتصادی آمریکا حل شود و اعتقادی به حضور نظامی در عراق، سوریه و افغانستان ندارند.

وی عنوان کرد: ترامپ تلاش دارد با خروج نظامیان از خاک عراق، نظر مجموعه های آمریکا را به سمت خود جلب کند، از سوی دیگر متوجه شده بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس، نیروهای آمریکایی ها در عراق  نا امن هستند چرا که  جمهوری اسلامی ایران هنوز انتقام خون سردار سلیمانی را نگرفته، ترامپ نمی خواهد نزدیک انتخابات اتفاقی برای آمریکایی ها در عراق بیافتد و تاثیر منفی بر رای او داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شاهد بودیم با وجود اینکه آمریکا پیش نویس تحریم های تسلیحاتی و استراتژی ماشه را برای تصویب در سازمان ملل آماده کرده بود تا ایران هراسی را تقویت کند و جمهوری اسلامی را منزوی کند، تاثیر منفی بر وجهه آمریکا داشته و کشورهای اروپایی و هم پیاله هایش حاضر نشدند با اهداف شخصی ترامپ همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دونالد ترامپ پنجشنبه هفته گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش در دوره ای بسیار کوتاه شمار نیروهای خود در عراق را به حدود ۲۰۰۰ نیرو کاهش می دهد./

پایان پیام

نظر شما