شناسهٔ خبر: 42790177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آغاز موج سوم کرونا در استان بوشهر دور از انتظار نیست

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: هر چند اکنون بوشهر با روند انفجار ابتلا به کرونا روبرو نیست، اما با توجه به وضعیت استان‌های همسایه، آغاز موج سوم کرونا در این استان دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تاکید بر نقش ادارات استان بوشهر در پیشگیری از کرونا، بیان کرد: مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌ها، رییس ستاد کرونای دستگاه خود باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت پیگیری و مدیریت کنند.

او افزود: برنامه ما معطوف به پیشگیری از همه‌گیری بیماری در ۶ ماه پیش‌رو است، زیرا شاهد افزایش ابتلا به کرونا در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آمار بالای سالمندان در میان جان باختگان ۵۶۲ نفری کرونا در استان بوشهر، اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد در محافظت از سالمندان دقت کافی نداشته‌ایم و کرونا را با خود به خانه برده‌ایم.

او عنوان کرد: تاکنون ۱۰۲ هزار بازرسی از اماکن و اصناف این استان صورت گرفته است که از این شمار ۸۵ هزار مورد به لحاظ رعایت شیوه‌نامه‌ها مطلوب و ۱۷ هزار مورد نامطلوب ارزیابی شد و تعدادی نیز پلمب شده است.

وضعیت استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در استان

کشمیری گفت: نتایج بازرسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در ادارات استان ۹۷ درصد، رعایت فاصله‌گذاری ۹۰ درصد و پروتکل‌های بهداشتی ۷۷ درصد است.

او افزود: همچنین استفاده از ماسک در بانک‌ها ۹۵ درصد است و ۸۹ درصد نیز فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود و این آمار در اصناف به ترتیب ۹۴ و ۹۰ درصد است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان به ترتیب ۹۰ و ۷۵ درصد است، این میزان برای کارخانه‌ها، استفاده ۹۶ درصدی از ماسک و رعایت ۸۴ درصدی فاصله‌گذاری فیزیکی است و در فرودگاه‌ها نیز ۱۰۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد نیز به رعایت فاصله‌گذاری پایبندند.

او عنوان کرد: در سواحل استان بوشهر تنها ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

آموزش مجازی دروس در دانشگاه‌ها

کشمیری با بیان اینکه سال تحصیلی جاری برای همه دانشگاه‌های استان مجازی است، بیان کرد: تنها دانشجویان سال آخر که واحد‌های پایان‌نامه‌ای دارند به صورت حضوری فعالیت می‌کنند که باید نسبت‌به اختصاص خوابگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آن‌ها اقدام شود به گونه‌ای که در هر اتاق حداکثر دو نفر حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما