شناسهٔ خبر: 42790169 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا|

الدحیل یادآور و دروازه خوشبختیِ پرسپولیس/ سپاهان به دنبال شانس‌های کوچک

در هفته پنجم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، دو نماینده ایران برای صعود و امیدوار ماندن برای صعود تلاش می‌کنند تا

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: هفته حساس دو نماینده فوتبال ایران در گروه‌های C و D لیگ قهرمانان آسیا، هفته پنجم است. پرسپولیسی که صدرنشین گروهش شده است و برای صعود، حریفی سرسخت پیش رو دارد و سپاهانی که آخرین شانس خود را برای راهیابی به مرحله بعد امتحان خواهد کرد تا مگر، با اما و اگر صعودش را رقم بزند.

پرسپولیس - الدحیل
به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم، کسب یک امتیاز از دو بازی نخست، کافی بود تا پرسپولیس امیدهایش برای صعود کمرنگ شود، اما شاگردان یحیی خیلی خوب توانستند دو برد متوالی مقابل التعاون عربستان کسب کنند. دو بردی که هم صدرنشین گروه C را به پایین کشید و هم شانس پرسپولیس را برای صعود بالا برد. هرچند حالا وضعیت این گروه بسیار پیچیده است، هر چهار تیم شانس صعود دارند و البته بالاترین شانس متعلق به پرسپولیس خواهد بود. تیمی که حالا با هفت امتیاز و بالاتر از التعاون و الدحیل شش امتیازی، صعودش دست خودش است و می‌تواند با یک برد راه را برای خود هموار کند. پرسپولیس در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، با الدحیل بازی دارد. تیمی که پرستاره است و یکی از ستاره‌های گرانقیمتش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و ستاره دیگر آنها مصدوم است. مهدی بن‌عطیه مدافع سابق باشگاه‌های رم، بایرن مونیخ و یوونتوس که در دیدار قبلی اخراج شد و ادمیلسون برزیلی که به دلیل مصدومیت تیمش را همراهی نمی‌کند. البته یکی از ستاره‌های فعلی آنها رامین رضاییان است که مقابل تیم سابق خود انگیزه بالایی دارد.

پرسپولیس در دیدار رفت با نتیجه 2 بر صفر مقابل الدحیل شکست خورده است و حالا نیاز به جبران دارد. جبرانی که دروازه خوشبختی سرخپوشان ایرانی خواهد بود و صعود این تیم را رقم می‌زند. صعودی که می‌تواند فرصت خوبی را به پرسپولیس بدهد تا این برد آنها، یادآور روزهای شیرین سال 2018 باشد. جایی که در دیدار رفت مقابل الدحیل شکست خوردند و در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی، 3 بر یک پیروز شدند تا به نیمه نهایی و سپس فینال آسیا راه پیدا کنند. الدحیل، شاید حریف قدرتمندی باشد، اما برای پرسپولیسی‌ها یادآور روزهای خوشبختی است و این بار هم می‌تواند دروازه خوشبختی این تیم باشد. پرسپولیسی که حالا با دو برد مقابل التعاون روحیه و انگیزه گرفته است تا شاید بتواند بازهم روزهای شیرینش را تکرار کند.

سپاهان - العین
مجتبی توتونی مربی سپاهان پس از دو شکست تلخ مقابل النصر عربستان گفته بود تیمش هنوز شانس صعود دارد و این شانس اگر هم کوچک باشد، اما باز به آن فکر می‌کنند. سپاهان پیش از هر چیزی برای صعود، نیاز به پیروزی دارد. پیروزی مقابل العین اماراتی که در 12 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان آسیا پیروز نشده و 9 شکست و سه تساوی داشته است. یکی از این شکست‌ها نیز در دیدار رفت مقابل سپاهان در امارات بود که نماینده کشورمان 4 بر صفر قهرمان سابق آسیا را درهم کوبید. شکست‌های متوالی العین، نشان داد که چندان نمی‌توان روی این تیم حساب باز کرد و شکست 4 بر صفر مقابل السد در دیدار هفته گذشته نیز این موضوع را تأیید کرد. با این شرایط، سپاهان نباید چنین فرصتی را از دست بدهد و اجازه دهد العین به سادگی از چنگالش فرار کند و از طرفی باید به دیگر دیدار گروه چشم بدوزد، جایی که النصر و السد با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند.

سپاهان در صورت پیروزی مقابل العین، تنها در صورتی از صعود ناامید می‌شود که السد موفق به شکست صدرنشین عربستانی گروه شود. النصری که در دو بازی قبلی مقابل سپاهان نشان داد که حتی برای قهرمان شدن در آسیا دندان تیز کرده است و به این سادگی شکست نمی‌خورد. در صورت شکست یا حتی مساوی السد، سپاهان این شانس را خواهد داشت که در بازی پایانی خود شکست 3 بر صفر در بازی رفت را مقابل السد جبران کند تا به‌عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شود. این شانس هرچقدر اندک باشد، اما طبق صحبت‌های توتونی بازیکنان سپاهان نباید حتی همین شانس کوچک را از دست بدهند.

برنامه دیدارهای روز دوشنبه در گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه C:
پرسپولیس ایران - الدحیل قطر، ساعت 18:30، استادیوم اجوکیشن سیتی
التعاون عربستان - شارجه امارات، ساعت 21:30، استادیوم اجوکیشن سیتی

گروه D:
السد قطر - النصر عربستان، ساعت 18:30، استادیوم جاسم بن‌حمد دوحه
سپاهان ایران - العین امارات، ساعت 21:30، استادیوم جاسم بن‌حمد دوحه

نظر شما