شناسهٔ خبر: 42789989 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

اردکانیان، وزیر نیرو:

ایران با مشارکت روسیه در جنوب کشور نیروگاه برق جدید می‌سازد

وزیر نیرو گفت: پیمانکار جدید نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی سیریک در استان هرمزگان از سوی روسیه انتخاب شده که مورد تایید است و انتظار می‌رود عملیات اجرایی این نیروگاه از هفته‌های آتی آغاز شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان، وزیر نیرو افزود: بالاخره طرف روس به این نتیجه رسید که می‌بایست پیمانکار را تغییر دهند براین اساس پیمانکار جدیدی انتخاب شد که این پیمانکار جدید مورد تاییدکشورمان هم است.

 

وی ادامه داد: اکنون مراحل مختلف اداری تشریفات مربوط به این نقل و انتقال در حال انجام است.

 

وزیر نیرو گفت: امیداست که در هفته‌های پیش رو بتوان شاهد شروع ورود منابع مالی مربوط به پروژه سیریک از ناحیه پیمانکارجدید و شروع فعالیت اجرایی این نیروگاه باشیم.

 

به گزارش ایرنا، آذرماه 1397 بود که وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ یک هزار و 400 مگاواتی نیروگاه سیریک واقع در شرق استان هرمزگان انجام می‌شود.

 

رضا اردکانیان آن هنگام در حاشیه بهره برداری از مرحله نخست طرح نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس اظهار داشت: نیروگاه سیریک با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار یک هزار و 200 میلیون دلار ساخته می‌شود.

 

24شهریور پارسال وزیر نیرو از تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی در منطقه سیریک هرمزگان خبر داد.

 

وی همان زمان در دیدار «سرگئی استورچاک» معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه که در تهران برگزار شد، گفت: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و 400 میلیون یورویی سیریک هرمزگان به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه بین وزارت دارایی روسیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران امضا شد.

 

شهرستان سیریک در سواحل دریای عمان و خلیج فارس واقع است.


هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق است که با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس و نیروگاه سیریک تعداد آنها به پنج واحد افزایش می یابد.

 

منبع: ایرنا

نظر شما