شناسهٔ خبر: 42789828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

نامه قرارگاه خاتم‌الانبیا به روحانی برای انجام کار «انتقال پایتخت»

ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران آخرین تصمیمات در زمینه انتقال پایتخت سیاسی – اداری کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خانه ملت، در مورد اولویت های شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران، عنوان کرد :مشارکت خوبی با مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری داشته ا‍یم و فرایندهای خوبی طی شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران با بیان اینکه جانمایی و همه موارد در زمینه انتقال پایتخت مشخص شده است، گفت :قرارگاه خاتم الانبیاء( ص) نیز نامه ای را رسما به رییس جمهور ارسال کرده و بدون اینکه پولی از دولت بخواهد عنوان نموده که ساماندهی تهران را انجام می دهد و انتقال پایتخت سیاسی و اداری را نیز به پایان می رساند.

وی ادامه داد:قرارگاه خاتم الانبیاء( ص) بدون اینکه پولی بخواهد و هزینه ای بر دولت بار کند، عنوان کرده که این توان را دارد و و باید ببینیم تصمیم رییس جمهور چیست؟. رئیس جمهور نیز نامه ای به دبیر شورایعالی انتقال پایتخت؛ یعنی وزیر راه و شهرسازی داده و منتظریم تا مشخص شود بعد از کرونا این نامه نگاری ها به کجا می رسد.

انتقال پایتخت,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,دفاع و امنیت

ابوترابی افزود :اگر در بحث انتقال پایتخت سیاسی و اداری خوب عمل کنیم، مدیریت جمعیت و ساماندهی تهران به نتیجه می رسد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی تهران مهم تر از انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور است، گفت:خروج پادگان ها، خروج دانشگاه ها، خروج ایران خودرو و سایپا من جمله اقداماتی است که باید در ساماندهی تهران انجام شود. اگر این موارد درست انجام شود، مشکل مسکن در تهران نیز کاهش می یابد.

نظر شما