شناسهٔ خبر: 42789417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موج جدید شیوع کرونا؛

آخرين تحولات همه گيري کرونا در جهان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آمریکا به لحاظ موارد ابتلا و موارد مرگ و میر، بالاترین آمار را در جهان به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آخرین آمار و تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا را که جان بیش از 957 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است، به شرح زیر اعلام کرد:

مرگ بیش از 957 هزار نفر در جهان:
براساس آخرین آمار رسمی، از اواخر ماه دسامبر که دفتر سازمان جهانی بهداشت در چین از ظهور بیماری «کووید-19» در این کشور خبر داد تا پایان روز یکشنبه، بیش از 30 میلیون و 800 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد دست کم 20 میلیون و 800 هزار نفر بهبود یافته و 957 هزار و 948 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

آمریکا کانون اصلی شیوع کرونا
آمریکا به لحاظ موارد ابتلا و موارد مرگ و میر، بالاترین آمار را در جهان به خود اختصاص داده است. در آمریکا دست کم 199 هزار و 268 نفر جان خود را از دست داده اند. پس از آمریکا، برزیل (با 136 هزار و 895 مورد مرگ)، هند (با 86 هزار و 752 مورد مرگ)، مکزیک (با 73 هزار و 258 مورد فوتی) و انگلیس (با 41 هزار و 759 مورد مرگ) بیشترین قربانیان کرونا را ثبت کرده اند.
اما به لحاظ نسبت جمعیت، نرخ مرگ و میر در پرو در بالاترین سطح قرار دارد (95 مورد مرگ به ازای 100 هزار نفر) و پس از آن به ترتیب بلژیک (86 مورد)، اسپانیا (65 مورد)، بولیوی (65 مورد)، برزیل (64 مورد)، شیلی (64 مورد)، اکوادور (63 مورد)، انگلیس (62 مورد) و آمریکا (60 مورد) در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

100 هزار مورد ابتلا در بلژیک:
طی چند هفته اخیر، با افزایش سرعت انجام تست‌های تشخیص کرونا در بلژیک مانند دیگر کشور‌های اروپایی، شمار موارد ابتلا در این کشور روز یکشنبه از سطح 100 هزار نفر گذشت.

برگزاری انتخابات منطقه‌ای در ایتالیا به رغم همه گیری:
حدود یک سوم مردم ایتالیا روز یکشنبه در انتخابات منطقه‌ای که طی دو روز برگزار می‌شود، شرکت کردند.
روز یکشنبه در اوایل شب، نرخ مشارکت 30 درصد بود. این انتخابات، نخستین انتخابات است که از هنگام شیوع ویروس کرونا در این کشور برگزار می‌شود. عدم تمایل رای دهندگان برای حضور در این انتخابات می‌تواند ازدحام جمعیت در مراکز اخذ رأی را تحت تاثیر قرار دهد. شعب رای گیری روز یکشنبه از ساعت 7 تا 23 باز بود و روز دوشنبه نیز از ساعت 7 تا 15 فعالیت خواهند داشت.

محدودیت‌های شدید در مادرید
حدود یک میلیون نفر از ساکنان منطقه مادرید از روز دوشنبه با محدودیت‌های شدید آزادی تحرک به منظور جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا مواجه می‌شوند. این محدودیت‌ها که روز جمعه اعلام شد، از امروز برای مدت دو هفته اجرا خواهد شد.

رکورد ابتلا در لبنان
روز یکشنبه لبنان یک هزار و شش مورد جدید ابتلا و 11 مورد مرگ ناشی از کرونا طی 24 ساعت ثبت کرد که رقمی بی سابقه است. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد مجموع مبتلایان در این کشور تا کنون به 29 هزار و 303 نفر و مجموع قربانیان نیز به 297 نفر رسیده است.
پس از انفجار مهیب چهارم اوت در بیروت، شمار موارد جدید ابتلا در این کشور به شدت افزایش یافت. این انفجار 190 کشته و بیش از 6500 زخمی بر جای گذاشت که بسیاری از آن‌ها راهی بیمارستان‌هایی شدند که از پیش نیز در حد اشباع قرار داشت.

برگزاری مسابقه فوتبال به رغم ابتلای 15 بازیکن
باشگاه فوتبال الهلال عربستان سعودی روز یکشنبه در لیگ قهرمانی آسیا در قطر در مقابل تیم شهر خودروی ایران بازی کرد. درخواست این باشگاه برای تعویق بازی به علت ابتلای 15 نفر از بازیکنانش به «کووید-19» با مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا رو به رو شد.

نظر شما