شناسهٔ خبر: 42788933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام:

جنگ را تبدیل به دانشگاه کردیم/ سازمان ملل در مقابل جنایات صدام سکوت کرد

صاحب‌خبر - صبح امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمان تلفنی برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: ملت ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان داد که ظرفیت معجزه آفرینی دارد. در حالی که در دوران دفاع مقدس به ۵ استان کشور حمله شد و ارتش بعث عراق با حمایت امریکا و روسیه، واردخاک ایران شد و در حدود سه میلیون مردم بی پناه آواره شدند. چنین اتفاقی وجدان جوانان کشور را به تحرک وا داشت و آن‌ها برای لبیک گویی به ملت و رهبرشان از زندگی شخصی، شغل، تحصیل و علایق و پدر و مادر دست کشیدند و در وسط معرکه دود و آتش و خون قرار گرفتند. این انسان‌ها، بدون هیچ چشم داشت به مقام و پست و درجه خالصانه برای کشورشان جنگیدند.
وی ادامه داد: این جوانان با وجود سن کم، توانستند رهبری گردان‌ها را برعهده بگیرند. روحیات ایمان و انگیزه آن‌ها تعیین کننده بود و در کنار آن چگونگی روند آموزش توانست به این جوانان کمک کند تا بتوانند در این میدان نبرد، پیروز باشند.
رضایی در ادامه تاکید کرد: در هر عملیاتی، درس‌هایی می گرفتیم تا برای عملیات‌های بزرگتر، با تجربه‌تر و پخته‌تر عمل کنیم. ما جنگ را تبدیل به دانشگاه کردیم. برخی از برادرانمان تیراندازی را در وسط معرکه آموختند، چون ما فرصت کافی برای آموزش طولانی مدت نداشتیم.
وی اضافه کرد: ما با عنایت پروردگار، مدل جدیدی ازآموزش ضمن کار و تربیت در میانه معرکه را ایجاد کردیم و با کمک هم توانستیم به یاری خدا موفق شویم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: من با وجود آنکه سعی در آموزش تازه کار‌ها داشتم، اما در خلال این آموزش، از آن‌ها یاد می‌گرفتم.

وی ادامه داد: بزرگترین چالش من در دوران حضور در دفاع مقدس، این بود که به خاطر اختلاف نظر‌ها در پشت جبهه تحت فشار قرار داشتیم و هم از روبرو که دنیا به صدام برای این جنگ کمک می‌کرد و از عملیات خیبر به بعد هم به عراق اجازه داده شد از بمب شیمیایی استفاده کند و حتی شورای امنیت سازمان ملل در برابر آن سکوت کرد.
رضایی گفت: خوشبختانه به فضل پروردگار و ایستادگی حضرت امام (ره) به نتیجه مطلوب رسیدیم و همه شهرهایمان آزاد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد:امیدوارم سال‌های آینده، سال‌های دستیابی ملت ایران به اقتصاد شکوهمند باشد که اگر این اقتصاد در کنار اقتدار و هر دو در کنار نظام سیاسی ایران قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

نظر شما