شناسهٔ خبر: 42788270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفاع مقدس در آرشیو اخبار ایرنا

۳۱ شهریور ۱۳۶۶/ عملیات جدید رزمندگان اسلام

تهران- ایرنا- سی و سه سال پیش در چنین روزی رزمندگان اسلام عملیات جدیدی با رمز یا امام جعفر صادق(ع) و با نام نصر ۴ در شمال استان سلیمانیه عراق طرح‌ریزی کردند که در این عملیات گروه زیادی از نیروهای بعثی کشته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

آغاز جنگ نابرابر رژیم بعثی علیه ملت ایران در اواخر شهریور ۱۳۵۹خورشیدی رویدادی بود که عواقب تلخ آن در نهایت نصیب دشمن بعثی و در مجموع تمام دشمنان انقلاب اسلامی شد، زیرا دفاع مردم و رزمندگان این میهن و از خودگذشتگی در عملیات های مختلف علیه متجاوزان باعث شد تا جواناناین مرزوبوم با خون خود نهال نورس انقلاب را آبیاری کنند که نمونه بارز این سلحشوری ها در  عملیات نصر۴ اتفاق افتاد:

«رزمندگان سلحشور سپاه توحید ساعت ۲ بامداد امروز با یورش به قلب مواضع دشمن بعثی صهیونیستی در منطقه شمال استان سلیمانیه عراق ضربات سنگینی بر پیکر خصم زبون وارد آوردند.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی از منطقه عملیاتی پیکار راه الله در این عملیات که با رمز یا امام جعفر صادق(ع) و با نام نصر۴ و با اتخاذ تاکتیک های ویژه جنگ کوهستانی نیروهای دشمن را در ارتفاعات صعب العبور منطقه محاصره و گروه زیادی از آنها را کشته و زخمی کردند.

در این عملیات همچنین تعدادی از فریب خوردگان صدامی به اسارت نیروهای اسلام درآمدند که تاکنون ۲۰۰ نفر از آنها به پشت جبهه تخلیه شده اند. در میان اسرای عراقی چند افسر و درجه دار عراقی نیز به چشم می خورند. براساس این گزارش نیروهای اسلام هم اکنون در اطراف شهر ماووت عراق با برتری کامل به رزم بی‌امان خود ادامه می دهند.

برگرفته از: آرشیو خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

نظر شما