شناسهٔ خبر: 42785550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارجمند: حضور در "علمدار" را به ۱۰ پروژه سینمایی ترجیح می‌دهم

داریوش ارجمند از حضوری قلبی در پروژه «علمدار» می‌گوید و تأکید می‌کند که حضور در این پروژه را به ۱۰ فیلم سینمایی ترجیح می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، موسیقی نمایش «علمدار» عنوان رویدادی است در سوگ و رثای حضرت عباس(ع) که برای اجرا در دهه سوم محرم تدارک دیده شده است.
رویداد «علمدار» که شاید بتوان آن را «کنسرت نمایش» نامید، شامل 11 تابلوی نمایشی است که براساس هر تابلو موسیقی آن نوشته شده است.  موسیقی این رویداد با حضور ارکستر سمفونیک تهران اجرا می‌شود.
موسیقیِ این اثر با روایتی همراه است که در هر اجرا یکی از چهره‌های شناخته شده بازیگریِ کشور اجرای آن را برعهده دارد. نخستین راویِ «علمدار» داریوش ارجمند است.

داریوش ارجمند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره حضور در تمرینات و اجرای پروژه عاشورایی «علمدار» می‌گوید: در این موسیقی-نمایش تک‌خوان، راوی و نوازنده‌های زیادی وجود دارد و هماهنگی این عناصر با هم و تمرینات  وقت زیادی برد.

وی ادامه می‌دهد: روز اولی که به تمرینات این پروژه آمدم حال غریبی داشتم و الآن خوشحالم که با جوان‌ها و خصوصاً پوریا خادم و بردیا کیارس کار کردم. من در شب افتتاحیه و آقای پرستویی در شب پایانی این پروژه حضور خواهیم داشت. همه روایت‌ها یکی است، و هر شب یک هنرمند آن را اجرا می‌کند.

ارجمند می‌گوید: اینکه عواید این کار صرف امور خیریه می‌شود خیلی خوب است. به هر حال این کارها نیاز جامعه امروز است. با توجه به وضعیتی که داریم، خیریه‌ها به دولت و مردم کمک بسیار زیادی می‌کنند. آقای خادم و آقای پرستویی در سیستان و بلوچستان کار می‌کنند و به محرومین آن منطقه خدمات می‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: کار کردن با ارکستر این موسیقی ـ نمایش بسیار خوب بود و من یک شعف عجیب داشتم. نکته مهم این موسیقی ـ نمایش کاری است که پوریا خادم در کنار کیارس و پارسایی انجام داده است. خادم جوان خلاقی است که پوئم سمفونی «علمدار» را نوشته است. توقع نمی‌رفت جوانی در این سن و سال بتواند حرکت بزرگی انجام بدهد ولی او موفق شده است.

ارجمند درباره فعالیت‌هایش در آثار سینمایی و تلویزیونی تأکید می‌کند: من در حال حاضر کار دیگری ندارم چون پیشنهاد قابل توجهی  نمی‌شود. سناریوهای زیادی خوانده‌ام ولی هیچ‌کدام ارزشمند نبودند. من آبرویم را با نوک سوزن جمع کرد‌ه‌ام و نمی‌توانم در هر کاری حضور پیدا کنم. در حال حاضر حضور در پروژه علمدار  را به 10 فیلم سینمایی ترجیح می‌دهم چون این کار دلی و اعتقادی است.

انتهای پیام/

نظر شما