شناسهٔ خبر: 42785514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آلاینده ازن متهم اصلی آلودگی هوا در نیمه نخست سال ۹۹

معاون پایش و نظارت اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه آلاینده ازن مسئول تمام روزهای نامطلوب هوای تهران در نیمه نخست سال بوده است گفت: اما این مساله به معنی افزایش غلظت آلاینده ازن نیست، بلکه استانداردها تغییر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نیمه نخست سال ۹۹ در حالی امروز پایان می‌یابد که با شیوع بیماری کرونا، با لغو طرح‌های ترافیک و کاهش آلودگی هوا تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها نسبت به گذشته به شکل قابل توجهی در شهر افزایش یافت.

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا امروز، ۵۷ روز شاخص کیفیت هوای تهران به خاطر افزایش غلظت آلاینده ازن کاهش یافته است، افزود: از این تعداد ۳۶ روز کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم بوده است.

وی با بیان این نکته که از ابتدای سال جاری استاندارد شاخص‌های اندازه گیری میزان آلاینده‌های هوا ارتقا پیدا کرده است، ابراز داشت: اگر این استانداردها تغییر نکرده بود، وضعیتمان نسبت به سال گذشته بهتر بود اما با توجه به اینکه استاندارها تغییر کرده است، تعداد روزهای ناسالم و آلوده افزایش یافته است.

رستگاری اظهار داشت: هرچند تعداد روزهای آلوده افزایش یافته است، اما واقعیت این است که میزان غلظت آلاینده ازن نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: آلاینده ازن مسئول تمام روزهای نامطلوب هوا بوده اما این مساله به معنی افزایش غلظت آلاینده ازن نیست، بلکه استانداردها تغییر کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما