شناسهٔ خبر: 42785342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

صدور مجوز برای ایجاد ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صدور مجوز برای ایجاد چهار اقامتگاه بوم گردی در ایلام طی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در سال جاری مجوزایجاد چهاراقامتگاه بوم گردی در سطح استان صادر و مجوز ۱۳ اقامتگاه بوم گردی نیز تمدید شده است.

وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به جهت احیاء سنن قدیمی، حفظ و نگهداری آثار باستانی و حفاظت از طبیعت در استان در دستور کار بوده و تا کنون ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال شده است.

شنبه زاده تصریح کرد: با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی علاوه برجذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای گردشگران در استان ایلام، موجب ایجاد درآمد برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شرایط استان ایلام و چهارفصل بودن مناطق آن اشاره کرد و افزود: تنوع اقلیمی، این استان را مستعد برای بوم ‌گاه‌های متنوعی نموده است و به همین جهت می‌توانیم در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرهنگ غنی و متنوع ایلام و مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم آیینی و لباس‌های زیبا و سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت استان را به هموطنان کشور عزیز ایران به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: تمام تلاش این اداره کل و مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌ها برآن است که با جذب گردشگران در استان ایلام علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، به درآمد اقتصادی پایدار برای روستاهای هدف نیز دست‌ یابد.

نظر شما