شناسهٔ خبر: 42784662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وبلاگ مشرق

هدیه همکاران محسن هاشمی به ترامپ/ التماس یک سلبریتی در سوپرمارکت برای دریافت کره!

یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در اشاره به ایرادات شهرداری، کنایه جالبی را به دوچرخه‌سواری‌های پیروز حناچی، مطرح کرده است.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ترامپ بیشتر از "ناکارآمدی و گرانی" چه می‌خواهد؟

هدیه همکاران محسن هاشمی به ترامپ!

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران به تازگی در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد در اشاره به ترامپ و برجام گفته است:

"ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار «خروج ایران از برجام»، برای ترامپ می‌تواند بعنوان یک امداد غیبی در انتخابات پیش رو جهت جلوگیری از شکست محسوب شود."[1]

*برجام به لحاظ فلسفی یک توافق محکوم به شکست و پر از جاسوس بود که موجب شد دولت آقای روحانی در قبال یک مشت وعده چرند، تعهداتی را انجام دهد و دست آخر نیز هیچ سودی دریافت نکند.

مع‌الوصف و فارغ از اینکه ماندن در توافق برجام در شرایط فعلی خوب است یا بد؟! اما سؤال اساسی‌تر را باید از محسن هاشمی پرسید که امداد غیبی به ترامپ؛ خارج شدن از یک توافق بی‌جان است یا "ناکارآمدی و ناراضی کردن مردم از نظام اسلامی"؟!

کدامیک به نفع ترامپ است؟!

اینکه دولت ایران یک رفتار سیاسی به خرج دهد و در مقطع فعلی از برجام بی‌جان خارج شود یا اینکه عده‌ای اصلاح‌طلب در شوراهای شهر، در مجلس و در دولت روی کار بیایند که نه تنها هنری جز ناکارآمدی و سلفی حقارت و حقوق نجومی و اسم و فامیل بازی ندارند بلکه موجبات گرانی‌های گسترده در ایران را نیز فراهم کنند؟!

این استفهام انکاری و این سؤال فلسفی البته یک عبارة‌اُخری نیز دارد و آن اینکه عاملان امدادرسانی به ترامپ از داخل ایران یا همان کسانی که با کار نکردن موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده‌اند هرگز حق تعیین تکلیف برای کشور را ندارند و بلکه مسئولند تا در شرایط فعلی صرفا به عذرخواهی از مردم و نظام اسلامی بپردازند و در مهلت باقیمانده تلاش کنند تا از باتلاق سیاه‌نمایی و ناکارآمدی خارج شوند.

***

کنایه جالب عضو شورای شهر تهران به شهردار دوچرخه‌سوار

"حجت نظری" عضو شورای اسلامی شهر تهران برای تردد موتورسیکلت‌های برخی نگهبانان پارک‌ها در بوستانهای شهری به سازمان بوستان‌های شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش ایرنا، او در این تذکر همچنین گفته است: تردد موتورسیکلت‌ها در بوستان ها بارها و بارها از سوی مردم به بنده منتقل شده و من سعی کرده‌ بودم تا به شکل تذکر موردی به مسئولان مربوطه آن را حل و فصل کنم، اما گویا مساله ورود موتورسیکلت‌ به پارک‌ها به معضلی بدل شده که مختص به یک یا دو پارک نیست.

نظری می‌افزاید: متاسفانه شهروندان بسیاری از تردد موتورسیکلت در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گلایه دارند و عجیب‌تر آنکه درصد قابل توجهی از این موتورسیکلت‌ها، نه موتورسیکلت متعلق به شهروندان بلکه موتورهای مربوط به متصدیان و نگهبانان پارک است که بعضا به شکل بدی هم اقدام به راندن این وسیله می‌کنند.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران تأکید کرده است: عجیب‌تر اینکه شهردار تهران که خود شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق می‌کند، چگونه هنوز نتوانسته زیرمجموعه خود را برای حفظ جان و امنیت خاطر شهروندان مجاب کند که به‌جای موتورسیکلت، از دوچرخه برای تردد در پارک‌ها استفاده کنند!؟[2]

*این نکته جالب است که شاهدیم عملا تنها کارنامه شهردار حناچی در تهران یعنی همان طرح دوچرخه‌سواری آنچنان بی‌دستاورد بوده که از سوی اعضای شورای شهر نیز به چالش کشیده می‌شود.

و البته این عاقبت کسانی است که بدون برنامه و در حالیکه می‌دانستند جریان رقیب از آنها کارآمدتر است؛ خود را در معرض رأی مردم گذاشتند و امروزی را پدید آوردند که خودشان و همه تهرانی‌ها در حسرت دوران مدیریت جهادی هستند.

***

التماس یک سلبریتی در سوپرمارکت برای دریافت کره!

حساب توییتری منتسب به "امیر جدیدی" از بازیگران سینمای کشورمان به تازگی در یک توییت نوشت:

"رفتم بقالی کره بخرم نداشت گفت فردا میاریم بعد دم صندوق دیدم یکی ۱۷ تا کره برداشته گفتم آقا من یک دونه کره میخوام یکیشو به من میدین؟ گفت نه چند روز بعد رفتم کره بخرم دیدم همون کره ۱۴هزار تومن گرون شده، اینا وقتی میبینن ما به همدیگه رحم نمیکنیم، میگن ما چرا به اینا رحم کنیم؟!"

در این توییت کنایه‌آمیز همچنین هشتگ "ظلم" به چشم می‌خورد.

انتساب این حساب توییتری به امیر جدیدی تکذیب نشده است.

*جدای از ژانر بالیوودی این توییت! اما همه می‌دانیم که یکی از ظلم‌های آشکار، سلبریتی‌هایی هستند که درآمد نجومی و بدون مالیات می‌گیرند اما اهل همراهی واقعی با مردم نیستند.

به این معنی که برخی از این افراد برای ژست همدردی با مردم در روزگار گرانی و مشکلات، به جای بیان راهکارهای درست اما فیلمنامه‌های بالیوودی توییت می‌کنند و از همه جالب‌تر اینکه به مردم نمی‌گویند که خودشان با حمایت از آقای روحانی و این دولت ناکارآمد؛ یک نقش اصلی را در وضع موجود و گرانی‌های فعلی دارند.

کما اینکه شخص آقای جدیدی به گواه رسانه‌ها از حامیان انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی بوده است.[3]

گفتنیست، یک کاربر توییتری در پاسخ به این توییت جدیدی نوشته است: " هنرمند گرامی! اولن که فقط واسه کره پا نشو برو بقالی! برنامه داشته باش برا خرید کردن. دومن میخای خودت رو آشنا با مشکلات مردم جلوه بدی، بده، ولی نه با چنین داستان کشکی‌ی! سومن این دفعه دو سه تا بقالی دیگه هم برو و سریع ناامید نشو."

یک کاربر دیگر هم درباره همین توییت نوشته است: "ینی واقعا یک نفر هست که درحال خریدن ۱۷ تا کره بوده و امیر جدیدی ازش خواهش کرده یکی‌ش رو بده به اون، و طرف نداده؟ اگه واقعیه که این فرد الگوی منه، کسی که ظاهر و شهرت فریبش نمیده، با احدی رودروایستی نداره و بهتر از همه، نیمروهاش همیشه مزه‌ی کره میده."

***

1_ https://etemadonline.com/content/433950

2_ www.irna.ir/news/84046907/

3_ khabaronline.ir/news/665733

نظر شما