شناسهٔ خبر: 42784626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

سمن های جوانان در دوران کرونا فعالیت و کار را متوقف نکردند و برنامه ها از طریق انلاین دنبال می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان استان یزد مشارکت های بسیار خوبی در فعالیت های مختلف دارند و ایام شیوع بیماری کرونا نیز فعالیت ها متوقف نشده و از طریق فضای مجازی و انلاین برنامه های مختلف برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد؛مسعود شریعتی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد که به ریاست استاندار یزد برگزار شد اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌هایی وزارت ورزش و جوانان، در خصوص اینکه جوانان باید مشارکت بیشتری در عرصه‌های فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی برنامه‌ریزی شده است.

شریعتی گفت: فعالیت سمن‌ها نشان‌می‌دهد که حضور فعالانه جوان در عرصه‌های اجتماعی سبب شد استان یزد در بین استان‌های برتر قرار گیرد و استان یزد در بین سه استان برتر در حوزه‌ مشارکت‌های اجتماعی انتخاب شد.

وی افزود: گزارشات جوانان نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 99 با وجود بحث کرونا مشارکت‌های خوبی داشتند، با توجه به اینکه 70 سمن جوانان در استات یزد وجود دارد همین تعداد توانستند در زمینه کرونا بیش از 800 میلیون تومان فعالیت‌های مختلفی داشتند و به آسیب‌دیدگان از کرونا کمک‌های نقدی، غیرنقدی، بهداشت و درمانی داشتند که نسبت به وضعیت اقتصادی موجود مشارکت بالایی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: برنامه‌هایی در نظر گرفته شده افزایش مشارکت در امور توسعه اشتغال، ارائه آموزش‌های لازم و پایدار برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها است، برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف کاری که توسعه مشارکت جوانان در تعاونی‌ها پیگیری شده است، امیدواریم سایر دستگاه‌ها با ما تعامل داشته باشند.

شریعتی ادامه داد: باید بتوانیم با محوریت جوانان تعاونی‌هایی را با اعضای جوان تشکیل دهیم و با اختصاص اعتبار بتوانند ایده‌های خوب خود را در تعاونی‌ها پیاده کنند و در زمینه توسعه اشتغال و درآمد در حوزه تعاون با محوریت جوانان استفاده نمود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 55 سمن در مرکز استان مستقر هستند افزود: امیدواریم با تسریع در احداث خانه‌های جوان، توسعه فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت جوانان را در سطح استان با تعامل دستگاه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: جوانانی که در رشته‌های مختلف استعداد دارند می‌توانند با مراجعه به مجمع سمن‌های استان تقاضای خود را برای مشارکت‌های در فعالیت‌های اجتماعی، مشاوره‌ در حوزه دستگاه اجرایی و اجرای طرح‌های کارورز با ایده‌های نو و خوب، در راستای پرورش مدیران جوان ما را یاری دهند.

نظر شما