شناسهٔ خبر: 42784569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

نباید گذاشت جوانان نسب به مسائل جامعه بی تفاوت شوند/ فرمانداران و مدیران باید با جوانان و سمن های جوانان همراهی کنند

باید با حمایت و ایجاد انگیزه از بی تفاوتی جوانان نسبت به مسائل جامعه و مشارکت های اجتماعی جلوگیری کنیم

صاحب‌خبر -

محمدعلی طالبی در نشست ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: مشارکت جوانان و حضور آن‌ها در امور استوانه‌های فکری ارزش‌هایی هستند که انسجام بخش جامعه است.

طالبی گفت: ما در مقاطع مختلف تبعات و آثار بی‌تفاوتی اجتماعی را دیده‌ایم، هشدارهای رهبران را هم دیدیم، بنده که در دهه 70 و در مقاطع تحصیلی دیدم که جامعه و دانشگاه به چه اندازه در مباحق اجتماعی و سیاسی بی‌تفاوت است، در همان زمان‌ها بود که مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه باید سیاسی شود.

وی ادامه داد: این جمله بدان معنا است که ایشان از وضعیت حاکم بر دانشگاه و بی‌تفاوتی بین دانشجویان اعتراض داشتند، نتیجه آن شکل‌گیری یکسری فعالیت‌ها و ایجاد تشکل‌های مختلف بود و از آن زمان فضای دانشگاه برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باز شد و دانشجوها توانستند تاثیرگذار باشند.

استاندار یزد تصریح کرد: اگر امروزه بی‌تفاوت باشیم نسبت به چیزهایی که ممکن است در بین جوانان و دانشجویان اتفاق افتد، نمی‌توانیم به انسجام بخشی اجتماعی را که اکنون و در این شرایط به آن نیاز داریم برسیم‌.

طالبی افزود: پژوهش‌های انجام شده در این زمینه یک دغدغه جدیدی را برای همه ما ایجاد می‌کند تا نسبت به این موضوع در استان اقداماتی را انجام دهیم، اگر راهکارها و دیدگاه‌های خوب و مثبت و انتقادها نسبت به پژوهش‌ها انجام شد بر روی جوانان بررسی و تحلیل شود بهتر می‌توان وارد عمل شد.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در استان بستر خوبی برای فعالیت اقتصادی جوانان است تصریح کرد: کلید واژه مشترکی در تعاونی‌ها و سمن‌ها وجود دارد و آن کلید واژه مشارکت است، هر چه قدر در این حوزه‌ها توجه و کار شود بر دیگری موثر است.

استاندار یزد اظهار داشت: یکی از تنگناها و ضعف‌ها در بخش تعاون نداشتن روحیه تعاون در فعالیت‌ها و کار جمعی است، تعاونی‌هایی با مشارکت مردم شکل گرفته اما بعد چون از روحیه جمعی برخوردار نبودند فعالیت موفق نداشتند، با این نگاه اگر از جوانان سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم بستر مناسبی برای شکل‌گیری تعاونی‌های خوب در استان می‌شود.

طالبی عنوان کرد: این یک ظرفیت خوبی است و می‌توان تا حدودی از آن استفاده کرد، اگر از ظرفیت خوبی که تاکنون سمن‌ها داشتند در تعاون استفاده شود یا تعاونی‌هایی که می‌توانند زمینه فعالیت اجتماعی افراد. را مهیا کنند، در بین مجموعه‌های مختلف هستند بخش‌هایی که فعالیت اجتماعی و خیریه را ایجاد می‌کنند و در جامعه فاعلیت فرهنگی دارند.

وی گفت: اگر بین اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیوند عمیقی ایجاد شود، می‌توان نتیجه و ثمره آن را در فعالیت بیشتر تعاونی‌ها مشاهده کرد، همچنین فعالیت‌هایی را که جوانان را به فعالیت‌های اجتماعی بیشتر ترغیب کند تقویت کنیم تا وقتی جوانان در عرصه اجتماعی حضور پیدا می‌کند بداند که همه نیاز‌هایشان پاسخ داده می‌شود.

استاندار یزد عنوان کرد: سمن‌هایی که نیازمند تعامل با دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها هستند، می‌توانند مراجعه کنند، دستگاه‌ها موظف هستند که این تعامل را برقرار کنند، اگر دستگاه دولتی یا فرمانداری همکاری نمی‌کند اطلاع داده شود، ما از سمن‌های جوانان و تشکل‌هایی که ایده و برنامه خاصی دارند حمایت می‌کنیم.

نظر شما