شناسهٔ خبر: 42784409 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زنگ هشدار نارنجی برای استان گیلان به صدا درآمد/ تهران خنک می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز دریای خزر مواج و متلاطم است، هشدار داد: برای استان گیلان شرایط هشدار در سطح نارنجی اعلام کرده ایم و احتمال سیلابی شدن و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: برای آخرین روز تابستان در پاره‌ای از مناطق شمالی کشور، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، بخش‌هایی از گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعد‌وبرق و تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: از فردا یکم مهرماه و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، گیلان و غرب مازندران در پاره از نقاط بارش باران، گاهی رعد‌وبرق و تندباد‌های لحظه‌ای رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه از اوایل شب روز جمعه به تدریج سامانه جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، افزود: از امروز تا چهارشنبه برای بخش‌هایی از جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این امر می‌تواند در پاره از مناطق با خیزش گرد و خاک همراه باشد.

نقشینه با بیان اینکه طی ۳ روز آینده سرعت وزش باد در کرمانشاه و ایلام افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: از امروز تا پنجشنبه شمال شرق و شرق کشور با کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا روبه رو است که این کاهش دما برای جنوب کشور ۳ تا ۵ درجه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه امروز دریای خزر مواج و متلاطم است، هشدار داد: برای استان گیلان شرایط هشدار در سطح نارنجی اعلام کرده ایم و احتمال سیلابی شدن و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این استان وجود دارد و طی هفته آینده در نیمه شمالی کشور هم با افزایش بارندگی‌ها و هم کاهش دما رو به رو هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: تهران هفته آینده بارانی می‌شود و این هفته با روند کاهش دما مواجه است و پشینه دمای آن امروز ۳۱، فردا ۳۰ و پس فردا به ۲۹ می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما