شناسهٔ خبر: 42784203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر دادگستری پیشین لبنان:

قدرت حزب‌الله دروغ بزرگی است که ضعف طرف مقابل آن را ساخته است

اشرف الریفی وزیر دادگستری پیشین لبنان و وابسته به جریان 14 مارس ضمن اعلام اینکه منظور اسقف مارونی‌ها از سلاح غیرقانونی، سلاح حزب‌الله است، گفت: قدرت حزب‌الله دروغ بزرگی است که ضعف طرف مقابل آن را ساخته است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| پطرس الراعی اسقف مارونی‌های لبنان یکشنبه (دیروز) اظهاراتی در واکنش به  امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه داشت و همزمان به صورت غیرمستقیم علیه سلاح حزب‌الله نیز صحبت کرد.

 

ماکرون خواهان نظام سیاسی جدید در لبنان شده است که الراعی در واکنش اعلام کرد، اصلاح نظام با توجه به وجود سلاح‌های غیرقانونی چه فایده‌ای دارد؟

 

در همین ارتباط، اشرف الریفی وزیر دادگستری پیشین لبنان و وابسته به جریان 14 مارس از اظهارات الراعی برای حمله به حزب‌الله و ایران استفاده کرد و ضمن اعلام اینکه منظور اسقف مارونی‌ها از سلاح غیرقانونی، سلاح حزب‌الله است، مدعی شد: قدرت حزب‌الله دروغ بزرگی است که ضعف طرف مقابل آن را ساخته است، این موضوع درباره ایران نیز صادق است، کشوری که از دفاع از خاک خود ناتوان است.

 

الریفی در ادامه به ایجاد یک کشور مدنی به دور از سلاح حزب‌الله فراخواند و در خصوص انفجار بندر بیروت هم گفت، تحقیقات در این خصوص باید در دو جهت اهمال و تروریسم جلو برود.

 

انفجار بندر بیروت که در چهارم آگوست رخ داد، 191 کشته و بیش از 6500 زخمی داشت و هنوز چندین نفر نیز مجروح هستند.

 

منبع: فارس

نظر شما