شناسهٔ خبر: 42784146 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خاطره کوبی برایانت در لیگ بسکتبال آمریکا زنده شد

تهران- ایرنا- در دومین دیدار از رقابت فینال کنفرانس غرب در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا تیم لس آنجلس لیکرز در ثانیه های پایانی برابر دنور به برتری رسید که نحوه این پیروزی زنده کننده یاد یکی از دیدارهای لیکرز با درخشش کوبی برایانت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در ادامه رقابت های مرحله نهایی لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا، دو تیم لس آنجلس لیکرز و دنور ناگتز دومین فینال خود در کنفرانس غرب را برگزار کردند که در پایان لیکرز با درخشش آنتونی دیویس ستاره جوان خود ۱۰۵ بر ۱۰۳ پیروز شد و دومین بردش را جشن گرفت.

رقابت دو تیم کاملا برابر و پایاپای بود و حتی دنور تا ثانیه های آخر بازی هم از حریفش ۱۰۳ بر ۱۰۲ پیش بود تا اینکه شوت سه امتیازی آنتونی دیویس پیش از پایان زمان مسابقه به سمت سبد دنور رفت و به امتیاز تبدیل شده تا این لیکرز باشد که ۱۰۵ بر ۱۰۳ به برتری برسد و یک قدم دیگر به قهرمانی این کنفرانس و حضور در فینال فصل نزدیک شود.

اتفاق جالب توجه این بود که برای آخرین بار در سال ۲۰۰۶ لیکرز توانست با شوت ثانیه های پایانی کوبی برایانت ستاره فقید این تیم در مرحله حذفی لیگ حریفی را شکست دهد که بامداد امروز این اتفاق دوباره تکرار شد.

این شوت سه امتیازی آنتونی دیویس کافی بود که او تبدیل به ستاره میدان شود. بازیکنی که امسال پیراهن لیکرز را به تن کرده حالا به کسی تبدیل شده که در کنار لبرون جیمز به دنبال قهرمان کردن این تیم بعد از سال ها است.

تکرار شوت کوبی برایانت بعد از نزدیک به ۱۵ سال باعث شد که فرانک ووگل سرمربی لیکرز هم به این اتفاق اشاره کند. او بعد از بازی گفته است: ما تلاش می کنیم تا برای آنچه کوبی برایانت ایستاد و تلاش کرد را مجسم کنیم و یادش را زنده نگه داریم. در لحظه های خاصی است که ما باید از فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت باشگاه لیکرز نیز ادامه داد: زمانی که پیراهن لیکرز را می پوشید این احساس وظیفه بیشتر به چشم می آید. دیویس کاری را انجام داد که کوبی برایانت انجام می داد. به گوشه زمین رفت، توپ را گرفت و در حساس ترین لحظه فصل برای لیکرز شوت زد. هیچ چیز غیر از امتیاز، کاری که کوبی برایانت می کرد.

آنتونی دیویس در این دیدار ۳۱ امتیاز و ۹ ریباند داشت، در کنارش لبرون جیمز هم ۲۶ امتیاز و ۱۱ ریباند بدست آورد.

جیمز بعد از این برد به تمجید از دویس پرداخت و گفت: تنها چیزی که در آن لحظه آرزو داشتم را دیویس برآورده کرد، ای کاش در سالن اختصاصی خودمان با حضور هوادارانمان بودیم. ما دلتنگ آنها شده ایم و من فقط تصور می کنم که در سالن خودمان هستیم و هواداران ما شاهد این شوت سه امتیازی آنتونی دیویس هستند و با این برد خوشحالی می کنند.

در طرف دیگر میدان تیم دنور ناگتز هم عملکرد خوبی داشت. این تیم در مرحله نیمه نهایی علی رغم بسیاری از پیش بینی ها توانسته دیگر تیم لس آنجلس یعنی کلیپرز را مغلوب کند و به فینال برسد. برای این تیم نیکولا جوکیچ سنتر صربستانی با ۳۰ امتیاز، ۶ ریباند و ۹ پاس منجربه گل درخشید اما این عملکرد برای برد کافی نبود. این بازیکن هم بعد از باخت به تمجید از ستاره های لیکرز پرداخته و سه بار پیاپی جیمز و دیویس را بازیکنانی واقعا خوب توصیف کرده است. او به خبرنگاران گفته است: لیکرز دو بازیکن واقعا خیلی، خیلی، خیلی خوب دارد. نکته جالب توجه این بود که دیویس شوت سه امتیازی خود را از روی دستان جوکیچ بازیکن ۲۱۳ سانتی متری دنور به امتیاز تبدیل کرد.

با این نتیجه لیکرز برای قهرمانی در کنفرانس غرب ۲ برد دیگر نیاز دارد و کار دنور بسیار دشوار شد.

در کنفرانس شرق نیز رقابت بوستون و میامی جذاب شده و این دو تیم نیز بسیار نزدیک هستند.

نظر شما