شناسهٔ خبر: 42784118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین‌بار رشته "رمزگذاری مخابرات امن" در دانشگاه علوم‌وفنون خرمشهر راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: برای نخستین بار "رشته رمزگذاری مخابرات امن " در دانشگاه خرمشهر ایجاد و راه اندازی شد؛ این رشته در صنایع دریانوردی و تجارت دریا بسیار مهم و کاربردی است.

صاحب‌خبر -

منصور زراءنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به موقعیت فرهنگی و جغرافیای دانشگاه اظهار داشت: جذب دانشجوی بین‌المللی از کشورهای همسایه از الویت‌های اصلی دانشگاه است.

وی افزود: برای همین منظور دنبال جذب از کشورهای عراق و عمان و سایر کشورها هستیم؛ از طرفی با دانشگاه‌های معتبر و اساتید برجسته کشور توافق‌های لازم صورت گرفته است تا در منطقه آزاد اروند برای این دانشجویان تدریس کنند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: برای تسهیل این فرایند مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی طراحی شده است تا بتوانند با فراگیری زبان فارسی با سهولت به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به رتبه نخست دانشگاه خرمشهر در بین دانشگاه های دریایی کشور، بیان داشت: ارتباط با بندر و دریا یکی از ویژگی‌های برجسته این دانشگاه است که می‌تواند در زمینه رشته‌های مختلف مانند شیلات، آبزی پروری، محیط زیست، اقتصاد دریا، اقتصاد انرژی، مدیریت و بیمه دریا به کشورهای همسایه خدمت آموزشی ارائه دهد.

زراءنژاد گفت: برای نخستین بار "رشته رمزگذاری مخابرات امن " در دانشگاه خرمشهر ایجاد و راه اندازی شد؛ این رشته در صنایع دریانوردی و تجارت دریا بسیار مهم و کاربردی است.

انتهای پیام/341/س

نظر شما