شناسهٔ خبر: 42784113 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بسکتبال حرفه ای NBA؛

لس آنجلس لیکرز 105 - دنور ناگتس 103؛ لیکرز در سری فینال کنفرانس غرب بدون شکست ماند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- لس آنجلس لیکرز در بازی دوم برابر دنور ناگتس از کامبک حریف جان سالم به در برد.
به گزارش آریا، لس آنجلس لیکرز در شبی که با جرزی «مامبا» وارد زمین شده بود موفق شد در پایان یک دیدار جذاب برابر دنور ناگتس به پیروزی برسد تا در سری فینال غرب بدون شکست بماند. در حضور لبران جیمز، حالا این آنتونی دیویس است که لس آنجلس لیکرز را در لحظات دشوار رهبری می کند. در دیدار دوم فینال کنفرانس غرب NBA، لیکرز در برابر دنور ناگتس صف آرایی کرده بود و پس از کامبک حریف در لحظات آخر در آستانه شکست قرار داشت تا آنکه پرتاب سه امتیازی آنتونی دیویس در بازر، پیروزی را برای شاگردان فرانک ووگل به ارمغان آورد.
بدین ترتیب لس آنجلس لیکرز بازی دوم را با نتیجه 105-103 به نفع خود تمام کرد تا در سری 2-0 از دنور ناگتس جلو بیفتد. مربی لیکرز پس از بازی گفت بازر بیتر دیویس یک پرتاب مامباوار بود و تنها کوبی برایانت می توانست چنین پرتاب موفقی داشته باشد. لیکرز در این مسابقه با جرزی مشکی «Black Mamba» وارد زمین شده بود، لباسی که کوبی برایانت فقید در طراحی آن نقش داشت. آنتونی دیویس بهترین بازیکن لیکرز در زمین بود و با کسب 31 امتیاز و 9 ریباند در این دیدار به کار خود پایان داد. 10 امتیاز آخر لیکرز را دیویس وارد سبد حریف کرد. بازیکن سابق نیواورلینز پلیکانز برای آنکه اجازه ندهد تیمش قربانی کامبک های دنور نشود، در نیمه دوم بازی 22 امتیاز داشت.
لبران جیمز نیز در این مسابقه نیمه اول را بهتر بازی کرد و در نهایت 26 امتیاز و 11 ریباند کسب کرد. دنور ناگتس که در مقطعی از این بازی با 16 امتیاز اختلاف از حریف عقب افتاده بود، با درخشش نیکولا یوکیچ به بازی برگشت و در فاصله 20 ثانیه مانده به پایان 103-102 جلو افتاده بود. سپس الکس کروسو یک پرتاب سه امتیازی را از دست داد و جمال ماری در 2.1 ثانیه مانده به پایان کوارتر چهارم، دنی گرین را بلاک کرد تا توپ به بیرون از زمین برود.
در شروع مجدد بازی، راجان راندو که روزهای خوبی را سپری می کند آنتونی دیویس را که میسن پلاملی از او غافل شده بود پیدا کرد تا با سه امتیازی او، لیکرز نیمی از راه فینال غرب را پیموده باشد. برای دنور، یوکیچ با 30 امتیاز و 9 ریباند بهترین بازیکن بود و جمال مری هم 25 امتیاز آورد.
لس آنجلس لیکرز در اولین دیدار از سری نهایی کنفرانس غرب برابر دنور ناگتس یک پیروزی راحت کسب کرد. لس آنجلس لیکرز و ستارگانش با شدت عمل برای دنور ناگتس و رای دهندگان جایزه MVP خط و نشان کشیدند. شاگردان فرنک ووگل که دو سری اخیر خود در پلی آف امسال را با شکست آغاز کرده بودند، در اولین بازی از سری فینال کنفرانس غرب NBA، با نتیجه قاطع 126-114 به پیروزی رسیدند تا در سری از حریف غیرقابل پیشبینی خود جلو بزنند. آنتونی دیویس در این دیدار 37 امتیاز و 10 ریباند داشت، لبران جیمز نیز با 15 امتیاز و 12 اسیست به کار خود در این دیدار پایان داد. دنور ناگتس در کوارتر اول با درخشش نیکولا یوکیچ پابه‌پای سید اول غرب پیش آمد اما در کوارتر دوم و با ورود دوایت هاوارد به زمین و از کار افتادن یوکیچ، لیکرز نیز فاصله گرفت و اختلاف دورقمی شد. همین داستان در کوارتر سوم هم ادامه پیدا کرد تا نتیجه برای لیکرز قطعی شود.
کنتاویس کالدول پوپ و دوایت هاوارد هم به ترتیب 18 و 13 امتیاز برای لیکرز آوردند. در ترکیب دنور ناگتس که در پلی آف امسال به خوبی ثابت کرده نباید هرگز آن را حذف شده دانست، نیکولا یوکیچ و جمال مری هرکدام با 21 امتیاز بهترین بازیکنان زمین بودند. یوکیچ تنها در کوارتر اول موفق به کسب 11 امتیاز شده بود و در همین بازه دیویس 14 امتیاز برای لیکرز آورد و در پایان کوارتر بازر سه امتیازی مری بود که کوارتر اول را با برتری ناگتس به پایان رساند. سپس در آغاز کوارتر دوم، ران 17-1 لیکرز کلید پیروزی یاران لبران در این مسابقه بود. بازیکنان ناگتس در همین کوارتر مرتکب 16 خطا شدند و لیکرز نیز در نیمه دوم تنها 24 پرتاب آزاد داشت. این سری همچنین، اولین فینال کنفرانس  فرنچایز ناگتس از سال 2009 و دیدار برابر همین لیکرز محسوب می شود. مایکل پورتر جونیور هم با 14 امتیاز و 10 ریباند از دیگر بازیکنان روی فرم تیم مایکل ملون در این دیدار بود.

نظر شما