شناسهٔ خبر: 42783729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل گمرک آبادان مطرح کرد؛

مقابله با قاچاق در آبادان با تکیه بر روش‌های نوین گمرکی و تجهیزات پیشرفته نظارتی

آبادان- پارسا اصیل، مدیرکل گمرک آبادان با بیان اینکه هم اکنون از ابزار کنترلی نظیر پلمب هوشمند برای اقدامات پیشگیرانه از قاچاق در حال استفاده هستیم، گفت: مقابله با قاچاق در آبادان با تکیه بر روش‌های نوین گمرکی و تجهیزات پیشرفته نظارتی انجام می شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا پارسا اصیل در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق، سامانه جامع امور گمرکی راه اندازی شده که موجب کنترل بیشتر و دقت در بررسی کالا و اسناد اظهار شده است.

وی در همین خصوص افزود: در این سامانه رویه‌های گمرکی تعیین و سپس سازمان‌های ذیربط صدور مجوزات لازم را برای صادرات و واردات و همچنین سایر رویه ها به صورت الکترونیکی انجام و به گمرک ارسال می‌کنند.

مدیرکل گمرک آبادان ابراز امیدواری کرد: این سامانه باعث سرعت عمل تشریفات گمرکی و کاهش هزینه صاحبان کالا و عدم امکان جعل احتمالی اسناد و مجوزات می‌شود و هر لحظه مسیر، موقعیت و روند ترخیص قابل رصد است.

پارسا اصیل برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی در راستای به روز رسانی دانش کارکنان به منظور جلوگیری از قاچاق را از دیگر اقدامات نام برد و تاکید کرد: هم اکنون از ابزار کنترلی نظیر پلمب هوشمند برای اقدامات پیشگیرانه از قاچاق در حال استفاده هستیم و همچنین کنترل سندی و فیزیکی کالا قبل از خروج از محوطه گمرکی و بازبینی اسناد بعد از ترخیص تا سه سال و همچنین از موارد دیگر حسابرسی پس از ترخیص (PCA) است که باعث کاهش انگیزه در خصوص قاچاق می‌شود.

وی تاکید کرد: هماهنگی منسجم با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط باعث می‌شود از طریق یکسان سازی فرآیندها و کنترل‌های مضاعف و تبادل اطلاعات با سازمان‌های نظارتی ذیربط عرصه بر متخلفین تنگ و فعالیت برای افراد قانون‌مدار و فعالان مجاز اقتصادی تسهیل شود.

نظر شما