شناسهٔ خبر: 42783326 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درگیری دولت ترامپ و مقامات بهداشتی آمریکا بر سر تست کرونا

در شرایطی که دولت ترامپ و شخص وی تاکید دارند که ضرورتی برای انجام تست کرونا از افراد فاقد نشانه‌های بیماری وجود ندارد، مقامات بهداشت و درمان ایالات متحده این ایده را خطرناک می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ورج، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا امروز اعلام کرد افرادی که نشانه‌های ابتلاء به ویروس کرونا را ندارند هم باید تست بدهند تا مشخص شود آیا آلوده به این ویروس هستند یا خیر.

این در حالی است که شخص دونالد ترامپ و همکاران وی در کاخ سفید اعتقادی به این دستورالعمل ندارند و گزارشی که روز گذشته در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، نشان می‌دهد دولت ترامپ اصرار دارد بر خلاف دستورالعمل مذکور عمل کند و یک خط مشی دیگر را که متخصصان بهداشت و درمان در آن دخالت نداشته‌اند تهیه کرده که این امر با اعتراض متخصصان و مقامات بهداشتی و درمانی مواجه شده است.

بر اساس این دستورالعمل تست کرونا تنها باید زمانی از افراد گرفته شود که آنها نشانه‌های بیماری را در خود احساس می‌کنند و در تماس نزدیک با فردی بوده‌اند که کرونا گرفته یا نتایج تست وی مثبت بوده است. اما مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند افراد باید صرف نظر از اینکه نشانه‌های ابتلاء به کرونا را در خود حس می‌کنند یا خیر در صورت تمایل یا تماس نزدیک با افراد مبتلا تست بدهند.

بنا بر اصرار دولت ترامپ در تازه‌ترین خط مشی منتشر شده توسط کاخ سفید انجام تست کرونا تنها در صورت بروز نشانه‌های بیماری و تماس نزدیک با فرد بیمار دیگر ضروری است. اعتراض به این دستورالعمل باعث انتشار گزارش‌هایی در روزنامه‌های آمریکا شد که نشان می‌داد سازمان‌ها و مقامات بهداشتی و درمانی در این کشور با این دستورالعمل موافق نیستند و در نگارش آن نیز مشارکت نداشته‌اند.

در همین حال مقامات حزب دموکرات نیز نسبت به این رویکرد ترامپ اعتراض کرده‌اند و خواستار عملکرد منصفانه و علمی کاخ سفید برای کاهش ابتلای مردم آمریکا به بیماری کرونا شده‌اند. پیش از این ۳۳ ایالت آمریکا اعلام کرده بودند به دستورالعمل جدید کاخ سفید در مورد انجام تست توجهی نمی‌کنند و افراد باید بدون ظهور نشانه‌های ابتلاء به کرونا نیز برای آزمایش اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما