شناسهٔ خبر: 42783239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه‌اندازی پویش " چهار_هفته_در_خانه_بمانیم" در چهارمحال و بختیاری

مریم بیگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تنها راه شیوع بیماری کرونا، انتقال فرد به فرد است و از مردم درخواست می‌شود با خودداری از برقراری تعاملات اجتماعی و روابط نزدیک از گسترش بیماری پیشگیری کنند، به همین منظور پویش همگانی " چهار_هفته_در_خانه_بمانیم" در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مجید شیرانی اظهار کرد: افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا در صورت توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن همگانی از ماسک می‌تواند موجب افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا طی هفته جاری و هفته‌های آتی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بنابراین از مردم درخواست می‌شود به اصول خودمراقبتی توجه ویژه داشته باشند، ممکن است مواردی از فوت در منزل یا در بدو ورود به بیمارستان رخ دهد و پزشک صادر کننده گواهی فوت می‌تواند درخواست انجام آزمایش تشخیص کرونا را بدهد، در صورتی که پزشک مشکوک به علایم بیماری کرونا در فرد فوت شده باشد و بدون درخواست انجام آزمایش با درج مشکوک به کرونا در گواهی متوفی، کلیه پروتکل‌های بهداشتی در حین خاکسپاری و مراسم ترحیم این فوتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹، افراد در برخورد با هر فرد زنده، فوتی و حتی سطوح باید با فرض بر بیمار بودن دیگران یا فوت ناشی از کرونا و آلوده بودن سطوح، تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بیان کرد: پویش همگانی " چهار_هفته_در_خانه_بمانیم" در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

شیرانی تصریح کرد: در حالی که کشور وارد موج سوم شیوع بیماری کرونا شده است، چهارمحال و بختیاری هم‌چنان در اوج موج دوم شیوع این بیماری قرار دارد، از اقدامات موثر و کارشناسی شده برای پیشگیری از همه‌گیری این بیماری همراهی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: تنها راه شیوع بیماری کرونا، انتقال فرد به فرد است و از مردم درخواست می‌شود با خودداری از برقراری تعاملات اجتماعی و روابط نزدیک از گسترش بیماری پیشگیری کنند.

وی در پایان عنوان کرد: شهرستان بروجن در صدر  شیوع ویروس کرونا قرار دارد و شهرستان‌های شهرکرد، بن و فارسان به ترتیب نسبت به سایر شهرستان‌ها با بیش‌ترین میزان شیوع بیماری کرونا مواجه هستند.

انتهای پیام

نظر شما