شناسهٔ خبر: 42783234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ظفرمند: لزوم مشخص شدن دهک درآمدی افراد برای دریافت خدمات رایگان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت مازندران،گفت: خدمات رایگان بیمه سلامت به افرادی که سطح درآمدی آنها پس از شرکت در آزمون وسع در دهک‌های یک تا سه تشخیص داده شود، قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

رسول ظفرمند در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین اقدامات برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی استان مازندران، اظهار کرد:  اجرای این طرح در سطح تخصصی و فوق‌تخصصی  را به صورت جدی پیگیر هستیم و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه مهمتر از بحث نسخه‌نویسی مشخص شدن وضعیت بیمه‌ای افراد است، تصریح کرد: افراد پیش از بروز بیماری در سامانه‌های هوشمند بیمه سلامت ثبت‌نام کرده و در جریان وضعیت بیمه‌ای خویش قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطر نشان کرد: برخی افراد پیش از مراجعه به مراکز درمانی  اطلاعاتی درباره برنامه‌های جدید بیمه سلامت نداشته و پس از مراجعه به مراکز درمانی دچار مشکل می‌شوند.

وی با اعلام اینکه افراد با شرکت در آزمون وسع  تکلیف بیمه‌ای آنها مشخص می‌شود، افزود: در آزمون وسع که توسط وزارت رفاه انجام می‌شود افراد به دهک‌های یک تا پنج تقسیم شده و براساس میزان درآمد برای استفاده از خدمات بیمه سلامت حق‌السهمی در نظر گرفته می‌شود.

ظفرمند خاطر نشان کرد: افرادی که بر اساس ارزیابی آزمون وسع سطح درآمدی آنها در دهک‌های یک تا سه تشخیص داده شود از خدمات رایگان بیمه سلامت برخودار می‌شوند.

وی یادآور شد: میزان سهم بری افراد از خدمات بیمه سلامت  که پس از شرکت در آزمون وسع در دهک‌های چهار و پنج تشخیص داده شود به صورت مشارکتی با فرد بیمه گذار است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد: حق بیمه سالانه افراد در سال ۹۹ در بیمه سلامت ۷۰۰ هزار تومان است که این مبلغ به صورت رایگان به دهک‌های یک تا سه تعلق گرفته و افرادی که در دهک چهار و پنج قرار گیرند در صورت تقاضا برای دریافت خدمات بیمه سلامت نسبت به پرداخت این مبلغ باید اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در استان مازندران ۱۳۰ هزار نفر در آزمون وسع شرکت کرده وضعیت درآمدی ۱۲۴ هزار نفر مشخص شده است، ۶۹ هزار نفر در دهک یک تا سه قرار گرفتند، ۲۹ هزار نفر در دهک چهار و پنج و مابقی افرادی که از بیمه سلامت به صورت رایگان خدمات دریافت وضیت درآمدی مناسبی داشته و سطح درآمدی آنها به میزانی بوده که جز دهک ۶ تا ۷ جامعه بودند.

ظفرمند ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار نفر نسبت به نتایج آزمون وسع اعتراض کرده که دهک درآمدی ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اصلاح شده و از خدمات رایگان بیمه سلامت برخودار شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افراد پیش از مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانند با ارسال کد دستوری #۱۶۶۶* در جریان وضعیت بیمه‌ای خویش قرار گیرند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

نظر شما